مشاور عقیدتی فراجا: مشارکت در تعیین سرنوشت دستاورد انقلاب است

خواف-ایرنا- مشاور رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) گفت: مشارکت در تعیین سرنوشت دستاورد مهم انقلاب اسلامی است و باید قدر آن را دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد کاظمی روز شنبه در همایش رای اولی های شهرستان خواف افزود: با برگزاری انتخابات، زمینه ای فراهم شده که دانش آموزان رأی‌ اولی وارد یک میدان جدید و مهم در زندگی خود شوند.

وی از رای اولی به عنوان نقطه آغاز یک بلوغ سیاسی یاد و بیان کرد: دانش آموزان این رده سنی در ساختن جامعه مطلوب سهیم هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

مشاور رییس عقیدتی سیاسی فراجا گفت: در رژیم ستم شاهی پهلوی کشور وابسته به بیگانگان بود ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی کشور ما به عزت و استقلال دست یافته است و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران عزت یافت و از وابستگی به بیگانگان نجات یافت.

کاظمی با اشاره به ترفندهای دشمنان از طریق فضای مجازی برای ضربه زدن به جامعه و از جمله نسل جوان بر لزوم افزایش آگاهی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان تاکید کرد.

از مجموع ۸۲ نفر داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان بررسی شد در نهایت ۴۵ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۷ نفر هم تایید و یا احراز نشد.

از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار، ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر شهرستان رشتخوار هستند.

هفت هزار و ۷۹۷ نفر از این مجموع واجد شرایط را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha