۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85389425
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آبدانان با ۱۶۳.۱ میلیمتر بیشترین دریافت نزولات جوی ایلام را ثبت کرد

ایلام - ایرنا - مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی آبدانان با ۱۶۳.۱ میلیمتر بیشترین دریافت نزولات جوی را از بین ایستگاه های شهرستان های استان ثبت کرده است.

سیروس نادری زرنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دشت چمران دره شهر در بین ایستگاه های باران سنجی استان بیشترین بارش باران را با ۱۷۷.۵ میلیمتر ثبت کرده است.

وی افزود: کمترین بارش باران نیز در موسیان با ۲۴ میلیمتر و مهران با ۳۲ میلمیتر ثبت شد و میزان بارش نزولات جوی ایلام هم ۷۷ میلمیتر بود.

نادری زرنه ادامه داد: این میزان بارش باران از عصر روز چهارشنبه و همزمان با شروع فعالیت سیستم تا صبح امروز بوده است.

وی یادآور شد: هرچند از میزان فعالیت این سامانه بارشی از دیشب کاسته شده است اما بر اساس بررسی و پایش نقشه ها و مطابق هشدار سطح نارنجی در برخی نواحی استان بویژه نیمه شمالی، طی ساعات عصر وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش بینی می شود.

نادری زرنه اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها در محورهای مواصلاتی کوهستانی وجود دارد که البته از نظر شدت بطور قابل توجهی از بارندگی اخیر ضعیف تر خواهد بود.

وی افزود: از فردا تا روز سه شنبه شرایط ناپایدار در استان حاکم است که در برخی نقاط رگبارهای غالبا پراکنده را به همراه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان، طی امروز و امشب کاهش دما در سطح استان رخ می دهد که تا صبح سه شنبه در برخی نواحی سردسیر احتمال کاهش کمینه دما به زیر صفر وجود دارد ولی از اواسط هفته روند افزایش دما شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز چهارشنبه تاکنون در استان فعال است که از پتانسیل ریزشی قوی برخوردار بوده به گونه ای که برای این سیستم از ابتدای ورود به استان تا امروز هشدار سطح نارنجی و برای روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شدت بارش ها هشدار سطح قرمز صادر شد.

این سامانه موجب طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی شدید در برخی مناطق استان شد و لغو پرواز فرودگاه شهدای ایلام طی روز پنجشنبه را به دنبال داشت.

دستگاه های عضو ستاد بحران استان از ابتدای ورود سیستم به جو استان تاکنون در وضعیت آماده باش قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha