جشن تکلیف سیاسی نو رای‌ها در انتخابات

شهرکرد- ایرنا- همیشه نخستین تجربه حس عجیب و ماندگاری را ذهن‌ افراد دارد و امسال رای اولی‌ها با شرکت در انتخابات حس حضور در جشن تکلیف سیاسی و درک درست از مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و موثر بودن در آینده را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نخستین عرصه رسمی مشارکت سیاسی است کسانی که رای اولی خوانده می‌شوند، علاوه بر مشارکت، نقش جدیدی برای نظارت بر این مشارکت ملی ایفا خواهند کرد.

وقتی اثرگذاریم، چرا شرکت نکنیم

یکی از رای اولی‌های شهرکرد با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات به عنوان یک عرصه سرنوشت ساز در کشور گفت: حضور و مشارکت رای اولی‌ها، برای حماسه حضور در نخستین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت آتی کشور بسیار مهم است تا نخستین اثر انگشت اثرگذار را در سپهر سیاسی ثبت و ضبط کنند.

حسین اشراقی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هر کشوری انتخابات دارد، گفت: در کشور ما با برگزاری انتخابات، جمهوریت و دموکراسی را به جهانیان به نمایش می‌گذاریم پس وقتی در عرصه سیاست داخلی و خارجی کشور من دانش‌آموز هم تاثیرگذارم، چرا در انتخابات شرکت نکنم.

وی اظهار داشت: با حضور در انتخابات افرادی انتخاب می‌شوند که برای سرنوشت ما در کشور تصمیم‌ساز باشند و انتظار ما به عنوان یک رای اولی از نامزدهاست که به قول‌های که می‌دهند، عمل کنند.

این دانش‌آموز رای اولی افزود: نمایندگان انتخابی باید به مساله شفافیت، توجه ویژه داشته باشند تا زمینه مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کنند.

به گفته وی، زمانی که مسوولان نظام با مردم شفاف باشند و دارایی و اموال آنها قبل از ورود به عرصه مدیریتی و خروجشان از مسئولیت مشخص شود به صورت ناخودآگاه مردم مشارکت داشته باشند.

حضور اثرگذار مردم در انتخابات

جشن تکلیف سیاسی نو رای‌ها در انتخابات

اشراقی با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند که حضورشان و انتخابشان اثرگذار است، افزود: زمانی که مردم احساس کنند که فرقی بین نماینده اثرگذار و غیر اثرگذار نباشد، نسبت به حضور در انتخابات بی‌رغبت می‌شوند، اما انتخاب نامزد اصلح این اثرگذاری را برای رای‌دهندگان نمایان می‌کند.

به گفته وی، اگر مسوولی در زمان مسئولیت خود خوب عمل نکرد و هزینه زیادی به کشور تحمیل شده، باید پاسخگو باشد و این پاسخگو کردن مسوولان و نمایندگان در برابر مطالبات مردم، باعث افزایش مشارکت در انتخابات بعدی می‌شود.

اشراقی بر نقش اثرگذار رسانه‌ها و همچنین آموزش و پرورش برای افزایش میزان مشارکت افراد در انتخابات تاکید کرد و افزود: رسانه بستری برای انتقال پیام است و در صورتی که در رسانه با مردم صادقانه صحبت شود و مسائل، چالش‌ها و مشکلات بیان شود زمینه حضور حداکثری و مشارکت بیشتر فراهم می‌شود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید در راستای امیدآفرینی و افزایش مشارکت نقش و اثرگذاری داشته باشند.

نامزدها خارج از شرح وظایف خود قول ندهند

این رای اولی با اشاره به اینکه وظایف نمایندگان مجلس مشخص است، گفت: نامزدهای انتخاباتی در زمان تبلیغات نباید خارج از شرح وظایف خود قول بدهند.

اشراقی اظهار داشت: نامزدها باید نسبت به جایی که حضور دارند شناخت کافی داشته باشند که وظیفه این قشر نظارت بر اجرای قانون است و باید در راستای اجرای این مسئولیت، تلاش کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در حیطه انتصابات دخالت نکند، در وعدهای که می‌دهند این مساله را بیان کنند که در انتصابات دخالت ندارد.

برای نخستین بار رای می‌دهم؛ حس شادی دارم

جشن تکلیف سیاسی نو رای‌ها در انتخابات

شادی ملکپور یکی از رای اولی‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که رای می‌دهد، گفت: حس خوبی دارم که می‌توانم در سرنوشت کشور سهیم باشم.

وی با اشاره به اینکه ۲ اتفاق بزرگ از جمله شرکت در کنکور و انتخابات را در پیش رو دارم، گفت: شرکت در کنکور و همچنین انتخابات هر ۲ در سرنوشت آینده خودم و کشورم سهیم خواهم بود.

این دانش‌آموز دختر استان افزود: برای نخستین بار رزومه همه نامزدها را بررسی و با خانواده هم مشورت کردم و امیدوارم انتخاب امسال به عنوان نخستین انتخاب، موجب کاهش مشکلات اقتصادی کشور شود.

وی با اشاره به شاخص‌های مد نظر خود برای رای دادن، اظهار داشت: نماینده منتخب مردم باید خداشناس باشد و روحیه انقلابی داشته باشد.

ملکپور در خصوص چرایی ضرورت مشارکت مردم در این دوره از انتخابات گفت: در کشور ما، حق مشارکت در انتخاب برای تک تک افراد قائل شده، مردم باید در هر دوره از انتخابات شرکت موثر داشته باشند و از این حق بهره کافی ببرند.

وی افزود: این دانش‌آموز رای اولی به همه افرادی که می‌توانند رای بدهند توصیه کرد که به میدان بیایند و با شاخص‌های مدنظر خود اقدام به انتخاب نامزدهای خود کنند.

انتخابات یک مساله مهم و حیاتی است

یکی از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه انتخابات در کشور یک مساله مهم و حیاتی است، گفت: با رای دادن سرنوشت خود و آینده کشور را رقم می‌زنیم.

وحید آرمند یادآور شد:دشمن از تمام توان خود برای اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند، استفاده می‌کند به همین دلیل انتخابات امسال را باید با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزاری کنیم، تا چشم دشمنان را کور و نقشه دشمنان را نقش برآب و امید دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم.

آرمند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، که شرکت در انتخابات یکی از واجبات نظام اسلامی است و به عنوان یک جوان نخبه از همه افراد درخواست دارم در این دوره از انتخابات شرکت پرشور داشته باشند.

پویش انتخاباتی رای اولی‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیای از آغاز پویش انتخاباتی رای اولی‌ها در سراسر استان خبر داد و گفت: در راستای افزایش انگیزه و رغبت دانش‌آموزان و رای‌اولی‌ها برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفندماه آغاز شده است.

افشین امیریان یادآور شد : در این پویش که با همکاری سایر نهادها، دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش آغاز شده است، دانش‌آموزان و دانشجو معلمان یک ویدئو تحت عنوان " چرا در انتخابات شرکت می‌کنیم" را تهیه خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در این ویدئو شرکت‌کنندگان احساس و شوق خود را در نخستین سن تکلیف سیاسی و حضور در انتخابات به نمایش خواهد گذاشت.

امیریان با اشاره به اینکه آینده کشور در دست جوانان و نوجوانان است، افزود: این پویش و همچنین سایر برنامه‌های سیاسی و فرهنگی در راستای افزایش شور و نشاط انتخاباتی در کشور و همچنین مداس در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش در جامعه هستند، گفت: باید از این ظرفیت برای افزایش مشارکت درانتخابات استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه به اجرای پویش " به سوی انتخابات" ویژه‌ دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در این پویش تمام دانش‌آموزان استان می‌توانند آثار خود را با موضوع "چرا خانواده من در انتخابات شرکت می کنند" را در قالب فیلم، پادکست، پوستر تهیه کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha