عملیات ساخت چهار هزار واحد مسکونی دانشگاهیان در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از استانداری خراسان رضوی، این عملیات اجرایی روز شنبه با حضور وبیناری رئیس‌جمهور، وزرای راه و شهرسازی، علوم، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در قالب عملیات اجرایی ساخت ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در کشور برگزار شد.

یعقوبعلی نظری در حاشیه این نشست افزود: امروز همزمان با سراسر کشور و در قالب تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عملیات آماده‌سازی و در برخی نقاط ساخت این واحدها با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه، آن دسته از املاک و اراضی که در طول سالیان گذشته در اختیار دانشگاه‌ها بوده و به هر دلیلی مازاد تشخیص داده شده است به چرخه تولید مسکن برخواهد گشت تا اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها بتوانند صاحب مسکن شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: از مجموع واحدهای ذکر شده، تعداد چهار هزار واحد به استان خراسان رضوی و زمینهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد واقع در شهر گلبهار اختصاص دارد.

سهم مشخص شده دولت برای ساخت مسکن دانشگاهیان استان خراسان رضوی ۳۹۱ هزار واحد است اما تاکنون ۴۶۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که این تعداد برای بهره‌مندی از این طرح پالایش می‌شوند.

طرح نهضت ملی مسکن در چهار بخش در خراسان رضوی شامل بخش روستایی، خودمالکی، بافت فرسوده شهری و حمایتی دنبال می‌شود و هم اکنون ۱۴۱ هزار واحد در تمام این بخش ها در حال ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha