۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85389834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازداشت و بازجویی از یکصد فلسطینی در بیمارستان ناصر غزه
بیمارستان ناصر در خان یونس

تهران– ایرنا– ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یکصد فلسطینی را داخل مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کرد که نیروهای لشکر ۹۸ ارتش اشغالگر به عملیات خود در منطقه خان یونس ادامه می دهند.

سخنگوی ارتش رژیم افزود که تاکنون حدود یکصد فلسطینی را بازداشت کرده است.

از طرفی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش داد که نیروهای اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از کادر درمان مجتمع بیمارستانی ناصر را بازداشت کرده اند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: اشغالگران این مرکز درمانی را به پایگاه نظامی تبدیل کرده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اضافه کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست همچنان شمار زیادی از نیروهای کادر درمان و بیماران و آوارگان را در ساختمان بخش زنان و زایمان بازداشت کرده‌اند و آنها در شرایط بسیار غیرانسانی تحت بازجویی قرار دارند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: پنج نیروی کادر درمان را به همراه ۱۲۰ بیمار در ساختمان قدیمی مجتمع بیمارستانی ناصر محبوس و آنها را بدون برق، آب، غذا و اکسیژن رها کرده اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، به دلیل از کار افتادن ژنراتورها، برق مجتمع بیمارستانی ناصر، همچنان قطع است که این امر باعث به خطر افتادن جان بیماران و زخمی های نیازمند اکسیژن می شود.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در پایان اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی از انتقال بیماران بدحال از مجتمع بیمارستانی ناصر به سایر بیمارستان ها با هدف حفظ جان آنها خودداری می کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha