داوطلب انتخابات: نگاه به مجلس خبرگان رهبری باید حداکثری باشد

اصفهان -  ایرنا - داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: مجلس خبرگان بی‌نظیر است و نگاه به این مجلس باید حداکثری، جامع و فراتر از وظایف اولیه آن باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده روز شنبه در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود که از سیمای اصفهان پخش شد، افزود: ظرفیت مجلس خبرگان رهبری فقط در رسالت نوشته شده در قانون اساسی خلاصه نمی‌شود و در هیچ کجای دنیا مجلسی با این وزانت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ۲ دیدگاه درباره مجلس خبرگان رهبری وجود دارد، اظهار کرد: یک دیدگاه مورد قبول همه بوده و طبق وظایف و رسالت قانونی خبرگان رهبری در قانون اساسی شامل انتخاب رهبری و نظارت بر عملکرد آن است، اما آیا رسالت مجلس خبرگان فقط همین است.
این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب رجوع کنیم، جایگاه هایی برای این مجلس وجود دارد از جمله هیات اندیشه ورزی که در بالاترین مسائل کشور ورود کند، یک مجلس مطالبه گر از قوای سه گانه نظام، مجتهدی که می تواند و باید مسائل پیش آمده را مرتفع کند، حلال معضلات فرهنگی و راهبری نظام و انقلاب در مسایل کلان.
حجت الاسلام خوشنویس‌زاده تصریح کرد: این یک دیدگاه حداکثری درباره جایگاه مجلس خبرگان رهبری است.
نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اصفهان در بخشی دیگر از صحبت های تلویزیونی خود با اشاره به وظیفه مومنان و علما در زمان غیبت، گفت: امام مناصب مختلفی دارد، یک منصب تبیین دین است که علمای ما از ابتدای غیبت تاکنون این مهم را ادامه دادند و جانشین انبیا و امامان بودند و یک منصب دیگر امام، زعامت و تشکیل حکومت است، البته ائمه خودشان موفق به تشکیل حکومت نشدند اما این وظیفه را داشتند.
وی اضافه کرد: امام راحل(ره) زمانی که شرایط مناسب بود با تمام قدرت قیام کردند، امام بوجود آورنده نظریه ولایت فقیه در زمان غیبت نبودند اما هنر وی این بود که شجاعت و بصیرت داشتند که چه زمانی باید اقدام کنند و به مدد خداوند متعال و همراهی مردم، حکومت شکل گرفت.
حجت الاسلام خوشنویس‌زاده ادامه داد: بعد از امام، مجلس خبرگان خلف‌ صالح وی را در سریع ترین زمان و بهترین شکل انتخاب کرد که به این دلیل باید این مجلس و مردمی که به آن رای دادند را تحسین کرد.
وی خاطرنشان کرد: کشورمان در ۴۵ سال گذشته تحت زعامت ولی فقیه بوده است، سال هایی که بیشترین فشارها و دشمنی ها در طول تاریخ بر این کشور تحمیل شد اما وجبی از خاک آن کم نشد و دستاوردهای فراوانی مانند امنیت در بحرانی ترین منطقه جهان، پیشرفت ها و توانایی های نظامی، رشد ایران در زمینه علم و فناوری، پیشرفت ها در عرصه بهداشتی و افزایش سن امید به زندگی بدست آمد که از برکات نظام ولایت فقیه است.
این داوطلب مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: البته مشکلاتی هم وجود دارد اما راه حل آن همین صندوق های رای است.
وی گفت: امروز اگر می‌خواهیم به محور مقاومت و غزه کمک کنیم، باید در انتخابات شرکت و بقیه را نیز دعوت کنیم، رهبر انقلاب فرمودند امروز خواص کسانی هستند که به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند.
حجت الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده متولد ۱۳۵۹ در اصفهان، دارای تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول همچنین دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های پیام نور و علوم پزشکی استان اصفهان و رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان اصفهان از جمله سوابق وی است.

به گزارش ایرنا، ٣٧ نفر در استان اصفهان به‌ منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب در این انتخابات حضور دارند.

تبلیغات این دوره از انتخابات مجلس خبرگان از چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال آغاز شد و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha