عظمت و پیشرفت‌های کشور امیدوارکننده است

اصفهان - ایرنا - نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: عظمت، اقتدار و پیشرفت‌ کشور در زمینه‌های مختلف، امیدوارکننده بوده و در ۲ سال اخیر نیز جهش‌های خوبی بدست آمده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد علی فقیهی شامگاه شنبه در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود که از سیمای اصفهان پخش شد، افزود: اقتدار کشور در سال های گذشته به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است، امروز یکی از قدرتمندترین کشورها هستیم و بعنوان ابر قدرت بر روی ما حساب می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند مشکلات را بزرگ جلوه دهند و مردم را مایوس کنند، تصریح کرد: مُنکر مشکلات نیستیم اما باید نیمه پُر لیوان را نیز دید، پیشرفت های زیادی در سال های گذشته در بخش های مختلف مانند نظامی ، علمی و زیرساخت‌ها داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است آمار را بررسی کنیم، افزود: مردم نباید فقط به اخبار مجازی دشمنان اکتفا کنند، بلکه واقعیت هایی که اتفاق افتاده است را ببینیم.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: مردم باید با شرکت در انتخابات، وظیفه خود را در این زمینه انجام داده و به بهترین افراد که می توانند مسائل موجود را به خوبی درک و بررسی کنند رای دهند.
وی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری، مردمی است، افزود: اعضای این مجلس با رای مردم انتخاب می شوند و متخصصانی هستند که می توانند ویژگی های فقها را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه کار مجلس خبرگان رهبری تشخیص ولی فقیه و معرفی وی به مردم است، ادامه داد: مجلس اول خبرگان رهبری بهترین گزینه و نائب بر حق امام زمان(عج) را به خوبی انتخاب کرد.

این داوطلب مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیش از ۳۰ سال رهبری، بهترین تصمیم‌گیری ها را در سخت‌ترین موقعیت ها داشتند.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه ولی فقیه، حجت خدا برای مردم است، تصریح کرد: اگر کسی با ولی فقیه مخالفت کند مخالفت او با حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم مطیع اهل بیت(ع) و ولی فقیه باشیم، گفت: شرکت در انتخابات یکی از جنبه های مطیع ولی فقیه بودن است، اگر در انتخابات شرکت کنیم دل ولی فقیه یعنی نائب امام زمان را شاد کردیم و این کار سبب شاد شدن حضرت ولی عصر(عج) می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات سبب شاد شدن دشمنان می شود که بر خلاف رضایت امام زمان(عج) است.

این داوطلب مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: ولی و سرپرست ما در ابتدا خدا و بعد از او، پیامبر اعظم(ص) و سپس امیرالمومنین(ع) و اولاد او هستند، اگر این سرپرستی را نداشته باشیم زیر سایه ظلم قرار می‌گیریم.

حجت الاسلام فقیهی اضافه کرد: در زمان غیبت، خدا این ولایت که برای ائمه اطهار بود را برای فقهای جامع الشرایط قرار داد و ائمه تاکید کرده اند در زمان غیبت باید مطیع ولی فقیه باشیم.

وی، اظهار کرد: ولایت بدون اطاعت معنی ندارد و در زمان غیبت نیز باید اطاعت از ولی فقیه باشد، اگر ولایت فقیه را رها کنیم ولایت طاغوت به سراغ ما می‌آید و ظالمان بر ما مسلط می شوند.

وی برخی از اوصاف ولی فقیه را این چنین برشمرد که مواظب اعمال خود و همواره به فکر دین الهی باشد، از روی هوا و هوس سخن نگوید، مطیع حضرت ولی عصر(عج) باشد، همواره رضایت حضرت ولی عصر(عج) را در نظر گرفته و افکار او از ائمه سرچشمه بگیرد.

حجت الاسلام سید محمد علی فقیهی متولد سال ۱۳۴۲ محله برزان اصفهان و استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه علمیه است. او بیش از ۳۰ سال در سطوح مختلف حوزه در مدارس علمیه و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر (عج) به تدریس مشغول بوده است.

وی علاوه بر تدریس، تالیفاتی نیز داشته است و در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان حضور داشت؛ همکاری علمی با نهادهای فرهنگی و عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله فعالیت‌های وی است.

به گزارش ایرنا، ٣٧ نفر در استان اصفهان به‌ منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب در این انتخابات حضور دارند.

تبلیغات این دوره از انتخابات مجلس خبرگان از چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال آغاز شد و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha