مطالبات رئیس شورا و شهردار دوراهک از مسئولین استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- رئیس شورا و شهردار دوراهک در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر خواستار توجه مسئولان استان به رفع مشکلات گسترده این شهر در حوزه تخصیص عوارض آلایندگی، وضعیت اشتغال جوانان این شهر چسبیده به صنایع و همچنین بهبود بهداشت و درمان شدند.

حسین محمدی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز بوشهر اظهار کرد: شهرداری دوراهک ۱۸ طرح عمرانی با ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار در دست احداث دارد.

وی افزود: یکی از این طرح‌‎های احداثی جاده سلامت به طول ۸۰۰ متر است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته با ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شهرداری عملیاتی شده است.

شهردار دوراهک تصریح کرد: در جاده سلامت شهر دوراهک که در دهه فجر افتتاح شده ۱۵ رشته ورزشی از جمله فوتبال گل کوچک، بسکتبال، والیبال ساحلی، شطرنج، تنیس روی میز، اسکیت در آن گنجانده شده و به عنوان یکی از طرح های شاخص استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: با اجرای جاده سلامت مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری از مرکز شهر به مسیر منتهی به جاده سلامت و پارک چهار هکتاری هدایت شده است.

محمدی اضافه کرد: دیوار حفاظتی دره ساریزه به طول ۶۷۰ متر و ارتفاع ۳ متر با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال و برق‌رسانی به منطقه سیاحتی زیارتی امام‌زاده محمد به طول یکهزار و ۵۰۰ متر شامل ۳۴ پایه برق و یک دستگاه ترانس با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های شهرداری است که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری احداث منطقه تفریحی گردشگری امامزاده محمد به عنوان یک مرکز اقامتی است که با حمایت‌های شورا علاوه بر برق رسانی، آسفالت این مسیر کوهستانی انجام شده است.

مطالبات رئیس شورا و شهردار دوراهک از مسئولین استان بوشهر

محمدی افزود: رایزنی برای حفرچاه و تامین انشعاب آب منطقه تفریحی گردشگری امامزاده محمد نیز انجام شده که در این زمینه تاکنون چندین سرمایه گذار درخواست خود را ارائه کردند.

وی گفت: توزیع عادلانه فعالیت‌های عمرانی در تمام نقاط شهر به خصوص نقاط کمتر توسعه یافته و کم برخوردار مورد توجه جدی شهرداری قرار دارد که البته نسبت به آسفالت و سنگفرش این محله‌ها اقدام شده است.

محمدی ادامه داد: شهرداری دوراهک با وجود اقدام‌های متعدد انجام شده به وضعیت کنونی قانع نبوده و برای رسیدن به نقطه آرمانی تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: یک سری از کارهای شهرداری دوراهک نیز زیربنایی است که یکی از آنها تدوین برنامه پنج ساله عملیاتی شهرداری است که این برنامه با کمک اعضای شورای شهر و دهیاران محقق شده است.

وی بیان کرد: دوراهک آخرین روستای تبدیل شده به شهر در شهرستان دیر است که با این وجود در همین 2 ساله، ۲ درجه ارتقا رتبه داشته و اکنون همتراز با شهرداری دیگر شهرستان دیر است.

شهردار دوراهک تصریح کرد: همچنین در کمیته سرمایه گذاری یک سری اقدام و طرح‌ها برای آینده دوراهک در حال معرفی است که در این زمینه تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران در حال انجام است.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: خاک دوراهک در حال صادرات به کشورهای عربی و خاک آن ذره ذره برای زیرساخت های شرکت های پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد و تعبیری از این خاک به عنوان طلایی نایاب برای زیرسازی در حوزه فنی نام برده می شود که نیاز است خود شهر نیز از این ظرفیت استفاده لازم را ببرد.

محمدی ادامه داد: درصدی از صادرات و فروش خاک حق مردم شهر دوراهک است که باید در قبال خسارت به زیرساخت‌ها مانند آسفالت و ایجاد آلودگی‌ صوتی برای شهروندان حق شهر گرفته شود.

وی یادآور شد: در این زمینه شورای اسلامی شهر دوراهک اقدام‌های خوبی انجام داده تا درصدی از این فروش به شهر برگردد که برای تحقق این مطالبه عمومی حکم قضایی نیز گرفته است.

شهردار دوراهک اضافه کرد: راه اندازی "رادیو شهر" و " دوراهک چه خبر" از دیگر دستاوردهای شهرداری دوراهک در حوزه روابط عمومی است که با هدف تقویت ارتباط شهروندان با شهرداری اجرایی شده است.

مطالبات رئیس شورا و شهردار دوراهک از مسئولین استان بوشهر

محمدی اظهار کرد: بیلبورد شهرداری نیز با گویش محلی در مناسبت‌های مختلف در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد که با استقبال ویژه شهروندان نیز مواجه شده است.

وی بیان کرد: بیشترین هدف از این اقدام‌ها افزایش مشارکت شهروندان در امور شهر است چرا که سهیم شدن مردم در مدیریت شهری به توسعه و پیشرفت شهر کمک می کند.

محمدی ادامه داد: در حوزه فرهنگی برای نخستین بار برنامه نمایش و قصه گویی در شهر دوراهک برگزار شد که مورد استقبال ویژه شهروندان شهرهای همجوار نیز قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک نیز گفت: یکی از مشکلات مردم دوراهک وضعیت کمبود آب شهر است که با این وضع کم بارشی این شهر شاید در تابستان پیش رو به مشکل جدی بخورد از این رو باید باید برای حل تامین آب شرب دوراهک تدبیر اساسی شود.

علی احمدی افزود: همچنین بخشی از محورهای مواصلاتی منطقه به جاده مرگ لقب گرفته که با وجود قرارگیری منطقه در کنار تاسیسات پارس جنوبی وجود چنین جاده‌هایی زیبنده شهرستان نیست.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیاز است توجه خاصی به شهرستان دیر معطوف شود چرا که مرکز درمانی بردستان به عنوان مرکز محل رجوع شهروندان دوراهک از لحاظ نیروی انسانی با کمبود مواجه است.

احمدی افزود: جمعیت ثابت و شناور دوراهک بالای ۱۲ هزار نفر است که با وجود چنین جمعیتی مرکز جامع سلامت تک شیفته پاسخگوی نیاز شهروندان نبوده و مردم این شهر ناگزیر به دریافت خدمات خود از بیمارستان کنگان هستند.

وی بیان کرد: شهرهای کوچکی مانند دوراهک درآمد لازم ندارند و باید از محل مسئولیت اجتماعی و حق آلایندگی اعتبار لازم به شهرداری این شهر داده شود.

مطالبات رئیس شورا و شهردار دوراهک از مسئولین استان بوشهر

احمدی اضافه کرد: اشتغال نیز مقوله‌ای تاثیرگذار در رضایت مندی جوانان است و برای چنین افرادی که در دل آلایندگی قرار دارند باید زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

وی گفت: ۲۶ پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی واقع است که تنها ۶ پتروشیمی دولتی مسئولیت اجتماعی خود را ایفا می‌کنند که نیاز است سایر واحدها نیز پای کار بیایند.

رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سال گذشته و امسال یکهزار میلیارد ریال طرح عمرانی در شهر کار شده که این نشان از تلاش جدیت و پیگیری و ارتباط بسیار خوب بین شهرداری و شورا است.

احمدی ادامه داد: تقویت روشنایی ورودی و خروجی و مبلمان شهری دوراهک با هدف کاهش حادثه خیزی مسیرها از دیگر اقدام‌های محقق شده توسط مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق جهاد تبیین نیاز است که در کنار ارائه دستاوردها نظام از مصیبت‌های دوران شاهنشاهی نیز برای مردم گفته شود.

احمدی افزود: مردم شهر دوراهک در ایام هشت سال جنگ تحمیلی نیز نقشی بی بدیل بر عهده داشته که این نشان از همراهی آنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha