پشتوانه مردمی مهمترین اصل در انتخابات است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: پشتوانه مردمی منصه ظهور و مهمترین اصل در انتخابات محسوب می شود و تحریم‌های ظالمانه و جنگ ترکیبی از اهداف دشمنان برای هدف قرار دادن این پشتوانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت شنبه شب در دیدار حلقه‌های میانی و کنشگران فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مردم در انتخابات اظهار کرد: رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان است که از کنشگران اجتماعی انتظار داریم با برگزاری برنامه‌های انگیزشی برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

وی گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال این بودند که مردم را از نظام، انقلاب و ولایت فقیه جدا کنند و در اهدافی که برای نابودی نظام اسلامی دنبال می‌کردند، موفق نشدند اما دشمن اکنون فهمیده آنچه موجب عزت و اقتدار ایران بوده، مبانی دینی و ارزشی و نیز پشتوانه مردمی است لذا در جنگ روایت‌ها و ترکیبی، مردم را هدف قرار داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جنگ تمام عیار با دشمنان هستیم بیان کرد: دشمنان با برنامه ریزی‌های مختلف پشتوانه مردمی نظام و انقلاب را هدف‌گذاری کردند همچنین مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند که یکی از رموز شکست ناپذیری انقلاب ما پشتوانه مردمی است.

دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده است

وی با بیان اینکه دشمن هم جسم و روح و هم اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده است گفت: مشکلات اقتصادی در جامعه ما بخشی به مسئله تحریم‌ها، بخشی به عقب ماندگی‌های تاریخی و بخشی هم به بی‌کفایتی برخی مسئولان بر می‌گردد.

قناعت تصریح کرد: کشور ما از نظر اقتصادی از خیلی کشورهای اروپایی و جهان بهتر است و برخی افراد که به کشورهای اروپایی رفتند این موضوع را تایید می‌کنند.

وی افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و جنگ ترکیبی و اینکه در شرایط سختی قرار داریم، انتخابات سال جاری یک انتخابات عادی نیست اما به کمک و یاری خداوند این انتخابات هم به نحو احسن با مشارکت و همت مردم رقم خواهد خورد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری برخلاف سال های گذشته، امسال موضوع انتخابات را از اول فروردین ماه خیلی زود شروع کردند و این ورود زودهنگام نشان از اهمیت انتخابات امسال دارد.

فضای شهرهای استان انتخاباتی شود

وی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را چهار راهبرد اصلی در انتخابات برشمرد و گفت: مسئولیت ۲ راهبرد رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان سیاسی است که اگر با هم همکاری کنند، شاهد تحقق مشارکت در انتخابات خواهیم بود و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید از هر تریبون برای مشارکت حداکثری استفاده کنیم.

قناعت با تاکید بر اینکه باید فضاهای شهرهای استان از این حالت خارج و انتخاباتی شود افزود: با وجود همه پیشرفت‌ها، هنوز حس نبود پیشرفت در افراد جامعه وجود دارد.

وی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند پس باید حس تعالی و پیشرفت در تک تک افراد جامعه ایجاد شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کمرنگ جلوه دادن نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف و القای احساس بدبختی در مردم از مهمترین ابزار دشمن در جنگ ترکیبی است که باید هنرمندانه این حس را به مردم انتقال دهیم که کشور در حال پیشرفت و توسعه است.  

وی در ادامه خشکسالی و تغییرات اقلیم را از مشکلات جدی استان ذکر کرد و گفت: با هدف گذاری انجام شده تا افق ۱۴۰۴ آب دریای عمان به حجم ۶۰ میلیون مترمکعب به خراسان جنوبی می‌رسد و اقدام شاخصی بوده که به همت دولت سیزدهم در حال رقم خوردن است.

پشتوانه مردمی مهمترین اصل در انتخابات است

گره گشایی از طرح های زیرساختی در دولت سیزدهم

وی با اشاره به گره گشایی از طرح‌های زیرساختی استان از جمله راه آهن گفت: این پروژه مهم از محل تهاتر نفتی تامین اعتبار شد و تاکنون ۲ محموله نفتی در مجموع به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن به فروش رسیده‌ است.

قناعت با بیان اینکه در بیرجند هشت سال در زمینه ساخت مسکن آجر روی آجر نگذاشتند بیان کرد: در هشت سال دولت قبل در خراسان جنوبی ۱۲ هکتار وارد محدوده شهرهای استان شد در حالی که در دولت سیزدهم حدود پنج هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن وارد محدوده شهرهای استان شده‌ است.

وی گفت: یکی از مشکلات مردم شهر قاین مسئله فاضلاب بود که در سال‌های گذشته بوی بد فاضلاب مردم را اذیت می‌کرد و نارضایتی‌های زیادی در پی داشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین در دولت سیزدهم آغاز شد، حل مشکل چندین ساله این منطقه پرجمعیت، آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات را تامین می‌کند که از این طریق نگرانی‌ها برای برداشت آب‌های زیرزمینی نیز رفع می‌شود.

حمایت از گروه های مردمی و بیان هنرمندانه دستاوردهای نظام

وی همچنین گفت: کار ما به عنوان مسئولان دولتی، حمایت و برداشتن موانع از سر راه تشکل ها و گروه‌ های مردمی است و وظیفه نخبگان و اقشار تاثیرگذار در جامعه بیان هنرمندانه دستاوردهای نظام برای مردم است.

قناعت تصریح کرد: اکنون باید مرحله تبلیغ و تهییج را در دستور کار قرار دهیم و به سراغ رای‌های خاکستری جامعه برویم.

وی افزود: هنر ما باید این باشد که با تبیین‌گری و حل مشکلات، اعتماد افراد ناآگاه و ناراضی‌ جامعه را جلب کنیم، شهرداران نیز با فضاسازی مناسب در شهرها باید نسبت به تشویق و ترغیب مردم برای حضور پرشور پای صندوق‌های رای تلاش کنند.

کنشگران فرهنگی و اجتماعی در این جلسه سه ساعته با استاندار خراسان جنوبی پیشنهادات و برنامه‌های خود را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha