چمران: استفاده از تکنولوژی خارجی برای ساخت مسکن مشکلی ندارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتقال تکنولوژی و کمک به سرعت‌بخشی ساخت و ساز مسکن ایرادی ندارد، گفت: در مقطعی هم از متخصصان ترکیه‌ای برای سرعت دادن به ساخت و ساز استفاده شد البته ما به نیروی کار دیگر کشورها برای مسکن‌سازی نیاز نداریم و تنها می‌توان از تکنولوژی خارجی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در ابتدای دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری شهرداری تهران با شرکت‌های چینی برای ساخت مسکن در پایتخت، افزود: قرارداد مالی ساخت و ساز مسکن بین شهرداری و چینی‌ها باید در شورا تصویب شود اما ساز و کار استفاده از این ظرفیت باید توسط سازمان‌های متولی دنبال شود.

ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر

رییس شورای شهر تهران در خصوص موضوع ساماندهی دستفروشان تهران از جمله در چهارراه ولیعصر(عج) با بیان اینکه دست‌فروشی شغلی نیست که بتواند پروانه دریافت کند، یادآور شد: کسانی که شغل ثابت ندارند و در سختی و تنگنا هستند ناچارند به دست‌فروشی روی بیاورند اما در مواردی با سد معبر در خیابان ها زمینه آزار مردم فراهم می‌شود، البته مردم نیز از دست‌فروشان خرید می‌کنند.

چمران افزود: افرادی که شب عید کسب و کاری ندارند، می‌خواهند از موقعیت استفاده کنند و این اقدام باعث بساط گستری و راه بندان می‌شود و در همین راستا قرار شده دستفروشان در ۲ مکان تعیین شده مستقر شوند البته به این شرط که موقت باشد نه دائمی.

خودروهای پلاک شهرستان نباید در تهران فعالیت کنند

وی با تاکید بر اینکه خودروهایی با پلاک دیگر شهرستان‌ها نباید در تهران تردد و فعالیت کنند، یادآور شد: برخی از رانندگان این خودروها شب‌ها در اتومبیل خود استراحت می‌کنند ضمن اینکه تعداد بالای این خودروها منجر به ازدحام و ترافیک در خیابان‌های شهر می‌شود.

چمران در بخش دیگری ادامه داد: معاینه فنی خودروها در شهرستان‌ها مطابق با معاینه فنی استاندارد در تهران نیست بنابراین بسیاری از خودروهای دودزا و دارای مشکل فنی با مراجعه به این شهرها، معاینه فنی می‌گیرند و در تهران تردد می‌کنند لذا باید به صورت مشخص روی این موضوع کار شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه نمایش جنایات داعش خوب است، گفت: اینکه در مترو این کار انجام شود یا خیر، باید بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha