۵۰ مدرسه کانکسی در لرستان جایگزین شد

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85390153
۵۰ مدرسه کانکسی در لرستان جایگزین شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۵۰ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز این استان در قالب طرح "شهید رضا پناهی" جایگزین شد.

یونس بهاروند ایرانیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طرح های استاندارد در قالب طرح موسوم به شهید پناهی جایگزین مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر خواهند شد که در این راستا ۱۶۷ مدرسه برای این استان در حال احداث است.

وی عنوان کرد: لرستان امسال در راستای اجرای این طرح در رتبه دوم کشور قرار دارد و تاکنون ۵۰ مدرسه در این قالب تکمیل و بهره برداری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال بیش از ۴۰ طرح نیز در این قالب بهره برداری خواهد شد و تلاش می شود تعداد طرح های تکمیل شده شهید پناهی تا پایان سال جاری در استان به ۱۰۰ مدرسه برسد.

بهاروند ایرانیا با اشاره به همکاری گسترده بنیاد برکت در خصوص اجرای طرح شهید پناهی در لرستان افزود: حدود ۴۰ درصد اعتبارات این طرح توسط بنیاد برکت تامین شده و انقلاب خوبی در مدرسه سازی روستایی و مناطق کمتر برخوردار شکل گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۶ فضای آموزشی در این استان احداث و بهره برداری شده است افزود: این تعداد فضای آموزشی دارای ۶۹۰ کلاس درس هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان تصریح کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم ۲۰۳ طرح آموزشی با ظرفیت ۹۲۶ کلاس درس در لرستان احداث شده که مقایسه این عملکردها، بیانگر توجه دولت سیزدهم به عدالت آموزشی و توسعه مدارس در مناطق محروم و روستایی است.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه مدارس غیرانتفاعی برای نوسازی، توسعه و تجهیز در مواردی تبدیل به چالش شده اند گفت: فضای آموزشی باید مطابق با ضوابط باشد و تلاش می شود فضاهای آموزشی این مدارس منطبق بر استانداردهای لازم ایجاد شود.

وی افزود: بنابراین این مدارس باید توسط کارشناسان مورد تایید قرار گیرند که در این راستا سال گذشته تعداد این مدارس ۵۰ درصد کاهش داشت و مابقی فضاهای مدارس غیرانتفاعی دارای مشکل نیز باید در مهلت مقرر استانداردهای مورد نظر را ایجاد و نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: هم اکنون ۱۹۶ طرح مدرسه سازی با ظرفیت ۶۸۰ کلاس درس در این استان در حال انجام می باشد و در سال جاری ۱۰۴ طرح با ظرفیت ۳۰۰ کلاس آماده شده است.

۳۵۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه این استان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha