۲۰۲ بهورز به منظور خدمت رسانی در روستاهای همدان جذب می شوند

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰۲ بهورز برای بکارگیری در خانه های بهداشت و ارایه خدمات سلامت به مردم ساکن در مناطق روستایی این استان جذب می شوند.

فاطمه ترکمان اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرایند نامنویسی از متقاضیان از ۲۸ بهمن آغاز شده و تا هشت اسفند امسال ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت همدان اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه azmoon.umsha.ac.ir نسبت به مطالعه دفترچه راهنما و ثبت نام اقدام کنند.

ترکمان اسدی بیان کرد: متقاضیان پس از کسب حد نصاب نمره و قبولی در آزمون های کتبی، مصاحبه و احراز صلاحیت های عمومی بر اساس قانون گزینش، در دوره‌های آموزش بهورزی شرکت کرده و پس از کسب موفقیت در طی دوره آموزشی، برای ارایه خدمات سلامت در خانه‌های بهداشت استان به کار گرفته می‌شوند.

وی گفت: فعالیت بهورزان در ارتقای شاخص‌های بهداشتی بسیار موثر است همچنین حضور این افراد در خانه‌های بهداشت کمک بزرگی به ارتقای سطح سلامت روستاییان می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: با جذب ۲۰۲ نیروی جدید، بخشی از نیاز خانه بهداشت‌های استان به بهورز زن و مرد رفع می شود.

ترکمان اسدی گفت: کنترل مخاطرات سلامت در جامعه روستایی، حذف بسیاری از بیماری ها، کاهش مرگ و میرها و افزایش امید به زندگی مرهون تلاش بهورزان به عنوان یکی از ارکان اساسی شبکه بهداشت و درمان کشور است.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۷۳۱ بهورز در ۵۰۰ خانه بهداشت مشغول ارائه خدمات بوده و ۱۰۶ دانشجوی بهورز نیز در حال دریافت آموزش‌های لازم در مراکز آموزش بهورزی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha