اعضای شبکه نظارت متعهد به صیانت از آرای مردم هستند

اردبیل - ایرنا - رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: رای مردم حق‌الناس است و اعضای شبکه نظارت استان متحد و متعهد به صیانت از آرای مردم هستند.

سیدکمال پناهی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک اعیاد شعبانیه با تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات باشکوه در ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: تعداد قطعی داوطلبانی که در این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند ۴۵۹ نفر بود که از این تعداد ۱۸ نفر انصراف دادند و ۴۴۱ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت استان‌ها پیشنهادی برای شورای نگهبان است و اعلامی نیست، گفت: در پایان بررسی هیات نظارت استان ۵۹.۴ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند، ۲۴.۹ درصد عدم تایید شدند ، ۵.۸ درصد عدم احراز و ۹.۹ ثبت نامی‌ها هم واجد شرایط ثبت‌نام نبودند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل افزود: شورای نگهبان صلاحیت ۴۴۱ نفر را ابلاغ کرده که همان آمار هیات نظارت استان ۵۹.۴ درصد است ، ضمن اینکه در این مرحله چند نفر از عدم‌ها تاییدها، تایید شد و چند نفر از تایید شده‌ها عدم خورده است.

به گفته پناهی مقدم ، در جریان بررسی شورای نگهبان ۲۴.۳ درصد عدم تایید، ۸.۸ درصد عدم احراز و ۷.۵ درصد فاقد شرایط شناخته شدند.

وی یادآورشد: در مجموع شورای نگهبان صلاحیت ۲۶۲ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را تایید کرد و ۲ نفر هم از خارج از استان وارد استان شدند. بدین ترتیب ۲۶۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل رقابت خواهند کرد.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل افزود: هیات مرکزی نظارت در اولین مرحله بررسی تعداد داوطلبان تایید شده را به ۱۶۸ نفر تقلیل داده بود اما در جریان بررسی‌های بعدی مجموع تایید صلاحیت شده‌هایی که اسامی آنها ابلاغ شده، همان آمار استانی است که ما اعلام کرده بودیم.

پناهی مقدم با بیان اینکه مهلت اعتراض داوطلبان به اتمام رسیده است، ادامه داد: از داوطلبانی که قبلا تایید صلاحیت شده بودند، تعداد بسیار اندکی در شورای عدم تایید خوردند. به این افراد سه روز فرصت اعتراض داده شده بود که اعتراض‌ها دریافت و ثبت شده است و شورای نگهبان این اعتراض‌ها را تا ۳۰ بهمن بررسی و نتیجه آن اول اسفند نتیجه نهایی به تمامی حوزه‌ها ابلاغ خواهد شد.

پناهی مقدم گفت: پس از ابلاغ اسامی داوطلبان نهایی در اول اسفندماه، دوم اسفند انتشار آگهی شده و از سوم اسفند تبلیغات رسمی داوطلبان به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسانی که متقاضی تغییر حوزه انتخابیه هستند ۱۵ روز قبل از آغاز رای گیری مهلت دارند برای تغییر حوزه اقدام کنند ، بر این اساس آخرین مهلت تغییر حوزه انتخابیه ۲۶ بهمن ماه بود که در این مهلت ۲ نفر از خارج از استان وارد استان اردبیل شدند و چهار نفر هم در داخل استان جابجا شدند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: در عین حال این اختیار به هیات‌های نظارت و اجرایی داده شده بود که صلاحیت متقاضیان انتقال و جابجایی حوزه‌های انتخابیه را از باب اشتهار بررسی کند.

پناهی مقدم در خصوص امکان انصراف داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات داوطلبانی که متقاضی انصراف از ادامه مسیر و خروج از چرخه رقابت هستند، حداکثر مهلت ۷۲ ساعت ( سه روز) قبل از آغاز رای‌گیری باید اقدام کنند و اگر قبل از اتمام این مهلت داوطلبی انصراف نداده باشد، نام وی در لیست داوطلبان تایید شده خواهد آمد.

وی در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در مجموع هفت هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای شبکه نظارت استان آماده خدمت در پای صندوق‌های رای هستند اما با توجه به اینکه تعداد صندوق‌های اخذ رای بر اساس صلاحدید وزارت کشور به ۱۳۸۰ صندوق رسیده است، اعضای شبکه نظارت در استان هم به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسید که ۱۱ اسفند در برگزاری باشکوه انتخابات حضور خواهند داشت.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل ادامه داد: برنامه دفتر نظارت استان این است اگر در حوزه‌ای وزارت کشور تصمیم گرفت صندوق رای اضافه کند از ۸۰۰ نفر نیروی باقی مانده استفاده خواهد شد.

پناهی مقدم با بیان اینکه پنجشنبه گذشته در همایشی با حضور اعضای هیات نظارت استان، آخرین هماهنگی‌ها با متولیان برگزاری انتخابات انجام شد، تصریح کرد: همان‌طور که اسلامیت نظام مهم است جمهوریت نظام هم مهم است و هیچ کدام از این دو رکن نباید آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت نظام توامان ارزش و اهمیت دارد، یادآورشد: هم متولیان برگزاری انتخابات و اعضای هیات نظارت باید به این مساله توجه داشته باشند و هم از داوطلبان خواهش می‌کنیم در تبلیغات و صحبت‌هایشان دقت کنند که هیچ کدام از این دو رکن خدشه نبیند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل یادآورشد: دشمنان اسلام لحظه به لحظه حرکات و صحبت‌های ما را رصد می‌کنند بنابراین لازم است داوطلبان در رفتارها و صحبت‌هایشان دقت کنند تا ۱۱ اسفند که نتیجه و ثمره تلاش‌ها برداشت می‌شود، طوری باشد که دوستان نظام و انقلاب شاد و دشمنان ما همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن مایوس شوند.

پناهی مقدم با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات ۱۱ اسفند هم همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌آفرینی خواهند کرد، گفت: وظیفه هیات‌های نظارت، صیانت از آرای مردم است ، دخالت در سایر امور نیست ، اعضای شبکه نظارت استان همه متحد و متعهد هستند از آرای مردم که حق‌الناس است با اخلاق اسلامی مواظبت و مراقبت کنند و با آمادگی کامل در خدمت مردم بزرگوار هستند.

وی ادامه داد: شهید همت زمانی گفتند اگر می خواهید اردوگاه خودی را بشناسید به دشمن نگاه کنید و ببینید کجا را هدف گرفته و برای ضربه زدن به آن تلاش می‌کند آنجا اردوگاه خودی است. امروز هم دشمن عدم حضور در پای صندوق‌های رای را تبلیغ می‌کند برای اینکه اردوگاه خودی قرار بگیریم بگیریم در ۱۱ اسفند پای صندوق خواهیم آمد و دشمن را ناامید و ملت را سربلند خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha