۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85390362
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد اطلاعات اشتغال کشور در سامانه رصد ثبت شد

گرگان- ایرنا- رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۰ درصد اطلاعات اشتغال سال جاری در سامانه رصد به ثبت رسیده و پایش آن نیز از طریق نظارت میدانی و تلفنی در دست انجام است.

به گزارش ایرنا، قاسم رستم‌پور روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان گلستان افزود: حدود ۸۰۰ ناظر، صحت پایش اطلاعات اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را ارزیابی می‌کنند.

به گفته وی از ابتدای امسال یک میلیون و ۸۸ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت اطلاعات شده و نتیجه نهایی آمار ثبت شده در سامانه رصد و صحت سنجی آن اردیبهشت سال آینده اعلام خواهد شد.

رستم پور در خصوص وضعیت ثبت اشتغال گلستان در سامانه رصد، افزود: ثبت اشتغال این استان در سامانه رصد به میزان ۱۰۴ درصد و بیش از برنامه، محقق شده و صحت سنجی آن حدود ۸۰ درصد است.

وی با اشاره به کسب رتبه چهارم گلستان در اشتغال کشور خواستار همراهی بیش از گذشته بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال این استان شد.

۱۰۰ درصد اطلاعات اشتغال کشور در سامانه رصد ثبت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیزبا اشاره به این که امنیت سرمایه‌گذاری استان در دولت سیزدهم افزایش یافته است، گفت: هدفگذاری گلستان در حوزه اشتغال، ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۳ است.

سیدمحمد دهنوی با گلایه از برخی مسوولان دستگاه‌ها در تاخیر برای ثبت اطلاعات اشتغال سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد، از دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال خواست برنامه تحقق اشتغال خود را برای سال ۱۴۰۳ تا هفته آینده به دبیرخانه ارایه دهند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه اشتغال دانش آموختگان مراکز آموزش عالی در استان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان هم در خصوص عملکرد بند الف تبصره ۱۸ در این استان گفت: اعتبار این تبصره برای ایجاد فرصت ‌های شغلی در استان، ۱۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

روح‌الله صلبی پیش بینی کرد با جذب کامل اعتبار مصوب شده، افزون بر ۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

دبیر کارگروه اشتغال استان گلستان هم در این جلسه گفت: تعهد اشتغال استان برای سال آینده ایجاد ۲۳ هزار و ۹۷ فرصت شغلی است.

حسین خواجه‌مظفری افزود: ایجاد این تعداد فرصت شغلی در استان براساس پیش بینی جمعیت فعال ۶۰۴ هزار و ۹۲ نفر، نرخ مشارکت ۴۰.۹ درصد و نرخ بیکاری ۸.۹ درصد است.

۱۰۰ درصد اطلاعات اشتغال کشور در سامانه رصد ثبت شد

به گفته وی سهم اعتباری مشاغل خانگی استان برای سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است در حالی که ۲ هزار و ۳۵۸ طرح به ارزش هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای هزار و ۴۸۸ طرح‌ مشاغل خانگی هزار و ۷۰ میلیارد ریال وام توسط بانک‌های گلستان پرداخت شده است.

خواجه‌مظفری ادامه داد: نرخ بیکاری گلستان ۹.۲ درصد، نرخ مشارکت ۴۰.۱ دزصد و نرخ اشتغال ناقص ۱۴.۴ درصد است و باید تلاش‌ در ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه، بیش از گذشته تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha