استاندار خراسان جنوبی: همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری بکارگیری شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات پیش رو با پشت سر گذاشتن مرحله تبیین وارد مرحله تبلیغ و تهییج شده ایم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا شاهد حضور پر شور مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به سه مرحله تبیین، تبلیغ و تهییج در انتخابات اضافه کرد: باید تلاش کنیم با افزایش درصد مشارکت، توطئه‌های دشمن خنثی شود و همراهی همه بخش‌ها در این زمینه ضروری است.

وی برگزاری جشن‌ها را در ایجاد تهییج انتخاباتی اثرگذار دانست و گفت: اثرگذاری مدارس در انتخابات بسیار مهم است و از طریق برنامه‌های متنوع برای جامعه دانش آموزی باید تهییج ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ظرفیت فرهنگسراها برای برگزاری جشن‌های مردمی به کار گرفته شود و گروه‌های سرود دانش آموزی نیز در این زمینه می‌توانند به زیبایی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به فرصت ۱۲ روزه تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم همواره پای نظام و انقلاب بوده اند و در شرایط فعلی باید مدیران پای صحبت آنها نشسته و مشکلات را بشنوند تا راه حلی برای آن پیدا کنند.

قناعت گفت: برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی باید از ظرفیت‌های دانش آموزی بهره گرفت و در این زمینه اجرای پویش‌های مختلف می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات افزود: یکی از مولفه‌هایی که نشان می‌دهد اقدامات دولت و نظام موثر بوده این است که موضع دشمن را نظاره کنیم، اگر دشمن روی مسئله ای تمرکز بیشتری کرده به معنای آن بوده که آن بخش نقطه قوت نظام است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بدخواهان روزانه ساعت‌ها روی مسئله انتخابات وقت می گذارند و شبهه ایجاد می‌کنند در حالی که سال ۲۰۲۴ در کل جهان ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود اما چرا اینقدر به انتخابات ایران پرداخته اند لذا اینها عظمت و پیشرفت ملت ایران را فهمیده اند که علیرغم همه تحریم‌ها به پیشرفت‌های بزرگ رسیده و از دلایل عمده آن پشتوانه مردمی است.

وی یادآور شد: یکی از مصدایق دیگر این است که دشمن تلاش دارد مردم را دلسرد کند تا مشارکت کاهش یابد و ادعا کنند که نظام از مشروعیت افتاده است.

قناعت با اشاره به اینکه دشمنان مشکلاتی را در معیشت و اقتصاد مردم ایجاد کرده اند گفت: الان هم با جنگ ترکیبی روی افکار و روان مردم کار می‌کنند تا رای ندهند در صورتی که حاکمیت و اساس آن انتخابات واقعی بوده اما هر بار با فتنه جدید رو به رو است.

وی افزود: در حالی که خیلی از کشورهای غربی مشارکت بالای ۵۰ درصد نداشته اند اما انقلاب اسلامی ایران با نوع حاکمیت جدید به پیشرفت های چشمگیر رسیده و علیرغم همه مشکلات، حرف برای گفتن دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون به ادعای استراتژیست‌ها در همه معاهدات جهانی باید ایران هم حضور داشته باشد که نشان از اقتدار کشور دارد، دشمن در هیچ کدام از فتنه‌ها موفق نبوده لذا هدف گذاری روی مردم است و تلاش دارد که مشارکت مردمی در انتخابات را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: راهبرد دشمن خارج کردن مردم از صحنه انتخابات است اما باید تلاش کنیم همیشه مردم پای کار نظام باشند و غزه یکی از نمادهای همبستگی و قدرت مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha