اولین جشنواره بین المللی ورزشی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان گفت: اولین جشنواره بین المللی ورزشی با همکاری دانشگاه حلبچه عراق، اسفند ماه در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

محمد ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقدمات برگزاری جشنواره ورزشی بین المللی مشترک با دانشگاه حلبچه فراهم شده و این رویداد اول تا پنجم اسفند به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ دانشجوی دانشگاه حلبچه اقلیم کردستان عراق در این جشنواره شرکت می کنند، افزود: مسابقات در چهار رشته ورزشی والیبال، فوتسال، بدمینتون و تنیس رو میز با حضور دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود.

مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان یادآور شد: در کنار این جشنواره، مسابقات ماراتن ایروبیک در بخش بانوان با مشارکت هر ۲ دانشگاه برگزار خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: این جشنواره در راستای توسعه روابط بین المللی و در قالب توافقات انجام شده برگزار می شود؛ ضمن اینکه هدف این دانشگاه و وزارت علوم، توسعه روابط بین المللی علمی و آموزشی با کشورهای منطقه از طریق ورزش به عنوان نزدیک کننده روابط فرهنگی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، آشنایی دانشجویان و دانشگاه های کشورهای همسایه با ظرفیت های علمی و ورزشی دانشگاه کردستان است.

مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان افزود: هیاتی از مدیران و معاونان دانشگاه حلبچه نیز در قالب یک کاروان، دانشجویان ورزشکار را همراهی می کند که در کنار مسابقات، برای افزایش روابط علمی و فرهنگی بین ۲ دانشگاه، رایزنی نیز صورت می گیرد.

ملکی به لزوم همکاری هیات های ورزشی استان برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تاکید کرد و گفت: بنا داریم جشنواره تداوم داشته باشد و در سال های آینده از کشورهای مختلف و همینطور دانشگاه های داخلی برای شرکت در این جشنواره دعوت کنیم.

وی یادآور شد: دانشگاه کردستان به دلیل داشتن فضاهای ورزشی مناسب و ظرفیت های علمی و ساختار مدیریتی، جزو ۱۰ دانشگاه محوری کشور محسوب می شود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha