منطقه پنج رتبه اول معاملات مسکن در تهران را دارد + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه پنج تهران با اشاره به زیرساخت‌های مناسب شهری در این منطقه گفت: از حیث معاملات مسکن رتبه اول را در بین مناطق ۲۲ گانه پایتخت داریم.

احسان شریفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با بیان اینکه کمتر از یک درصد از مساحت منطقه پنج تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: این بافت به طور عمده مربوط به روستاهایی بوده که بعدا به بافت شهری الحاق شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرح تفصیلی کن و حصارک با یک نگاه خوب بعد از ۲ سال به ثمر نشست که این ۲ اتفاق مبارک موجب می‌شود با تخریب و نوسازی ساختمان‌ها و ایجاد گذرهای جدید بافت فرسوده منطقه کمتر از قبل شود.

شریفی با بیان اینکه از ابتدای امسال بالغ بر یک میلیون و ۸۰ هزار متر مربع پروانه ساخت در منطقه پنج تهران صادر شده است، تاکید کرد: به لحاظ مساحتی رتبه اول را بین تمامی مناطق تهران کسب کردیم.

به گفته شهردار منطقه پنج تهران، در سال جاری ۲۴۰ درصد رشد در صدور پروانه ساخت داشتیم و این رشد به دلیل سیاست‌های انبساطی بود که شهرداری تهران پیش گرفته و با استقبال شهروندان روبرو شده است.

وی یادآور شد: منطقه پنج از نظر سکونت یکی از بهترین مناطق تهران است و به دلیل وجود زیرساخت‌های خدماتی، ترافیکی، شهرسازی و دسترسی بزرگراهی مورد توجه قشر متوسط جامعه است.

شریفی همچنین از افتتاح طرح زیربنایی دره فرحزاد و تبدیل این منطقه که پر از معتاد متجاهر بود به یک دره جذاب و محلی برای گردشگری تا بهار سال بعد خبر داد.
 

به گزارش ایرنا، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است. برگزاری ۸۰ نشست در مدت ۴ روز از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است

همزمان با آیین افتتاحیه از کتاب دانشنامه مطبوعات ایران به سرپرستی محمد جواد جعفرزاده رونمایی شد. نمایشگاه رسانه‌های ایران علاوه بر بخش مربوط به مطبوعات و رسانه‌های برخط با پنج بخش ویژه فعال خواهد بود.

برگزاری ۸۰ نشست در مدت ۴ روز از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه برگزار خواهد شد و شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.

در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران ۶ رویداد و نشست در دسته‌های «به وقت رسانه»، «کتاب رسا»، «تجربه کاوی رسانه»، «کارگاه اسرا» و «دورهمی با پیشکسوتان» برگزار می‌شود.

تقدیر از خدمات و تلاش‌های ارزنده محمدمهدی فرقانی، استاد پیشکسوت حوزه ارتباطات و رسانه از جمله برنامه‌های نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha