رشد پانسیون‌های خصوصی در کرمانشاه برای مطالعه پولی

کرمانشاه - ایرنا - کمبود سالن مطالعه عمومی با کیفیت در کرمانشاه باعث رشد پانسیون‌های خصوصی در این شهر شده است و اگر پول خوبی بدهید آن وقت می‌توانید در آرامش یک میز و صندلی برای مطالعه داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگر به ۲ کتابخانه عمومی شهر کرمانشاه یعنی شهید بهشتی و امیرکبیر سری بزنید با جمعیت انبوهی در سالن های مطالعه آنها مواجه می‌شوید که بیشترشان هم دانش آموز هستند و اگر به موقع نرسید حتی یک میز هم به شما نمی رسد.

با بازدید از سالن مطالعه کتابخانه شهید بهشتی اتاق کوچکی با میز و صندلی های کهنه می بینید که به نظر حتی از نظر سیستم تهویه و روشنایی نیز مشکل دارد.

۱۶ سالی می‌شود که کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه زده شده است اما همچنان به شکل یک بنای نیمه کاره است و مشکل تامین اعتبار دارد.

آخرین خبرها هم از موافقت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه حکایت دارد و امیدواری به سرانجام رسیدن این پروژه مهم فرهنگی را بیشتر کرده است.

در همین رهگذر ضعف خدمات با کیفیت عمومی مانند سالن های مطالعه باعث رشد پانسیون های خصوصی مطالعاتی در کرمانشاه شده است که آگهی هایشان را در داخل سایت دیوار می توانید ببینید و نکته مهم مجبور شدن شهروندان به خصوص دانش آموزان و محققان به پرداخت هزینه زیاد است در حالیکه بسیاری از این پانسیون ها مجوز فعالیت هم ندارند نکته ای که رضا کریمی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز آن را تایید و اظهار کرد: بسیاری از سالن‌های مطالعاتی خصوصی در شهر کرمانشاه مجوز ندارند و حتی تا ماهیانه یک میلیون تومان هم می گیرند.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی تنها مرجع صدور مجوز است و در شهر کرمانشاه فقط یک سالن از ما مجوز گرفته است و حدود پنج درخواست نیز داریم که در حال طی شدن مراحل اداری هستند.

کریمی کمبود ظرفیت سالن مطالعه در شهر کرمانشاه را تایید کرد و گفت: این کمبود ظرفیت مختص کتابخانه های مرکز شهر مانند امیرکبیر و شهید بهشتی می شود و برخی از سالن های مطالعه مانند کتابخانه شهدای مدافع حرم مسکن مهر رازی یا کتابخانه آیت الله خامنه ای جعفر آباد حتی خالی نیز هستند.

وی فعالیت سالن های مطالعه کتابخانه های شهر کرمانشاه را از صبح تا غروب اعلام کرد و گفت: در شهر کرمانشاه فقط سالن مطالعه کتابخانه شهید بهشتی تا ساعت ۱۱ شب باز است و امیدواریم با اخذ مجوزها؛ شیفت شب را نیز برای کتابخانه امیرکبیر راه اندازی کنیم.

کریمی راهکار حل مشکل سالن مطالعه در مرکز شهر کرمانشاه را تکمیل کتابخانه مرکزی این شهر دانست و گفت: در طراحی این ساختمان حتی اتاق های VIP در نظر گرفته شده است که افراد می توانند وسایلشان را آنجا بگذارند هرچند این اتاق ها هزینه متفاوت از سالن مطالعه عمومی این کتابخانه خواهند داشت.

وی پیشرفت این پروژه را ۵۵ درصد اعلام کرد و افزود: با قول شفاهی وزیر ارشاد برای تامین ۱۰۰ میلیارد تومان امیدواریم این پروژه تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۹۰ کتابخانه عمومی، سه کتابخانه سیار و ۲۲ کتابخانه مشارکتی با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب و ۶۰ هزار عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha