۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85390509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتصاب و فلج کردن اقتصاد؛ اهرم فشار خانواده‌های صهیونیست برای آزادی اسرای خود

تهران - ایرنا - خانواده های اسرای صهیونیست خواستار اعتصاب عمومی در راستای آزادی بستگان خود شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار اعتصاب و فلج کردن اقتصاد این رژیم شدند تا از این مساله برای فشار آوردن بر کابینه در راستای رسیدن به توافق تبادل اسرا استفاده شود.

خانواده‌های اسرای صهیونیست پیش از این چندین بار تجمعات برگزار کرده و علیه نتانیاهو وکابینه‌اش شعار سر دادند و همچنین خواستار آزادی اسرای خود که نزد مقاومت اسلامی فلسطین هستند، شدند.

پیش از این دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسحاق هرتزوگ» با «محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر قطر در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار داشته است.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت: روز جمعه با نخست وزیر قطر دیدار کردم. بحث‌ و رایزنی‌های خوبی بود و فکر می‌کنم که او تلاش زیادی می‌کند و تمرکز زیادی روی این موضوع (توافق برای مبادله اسرا) دارد.

تارنمای آی ۲۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، در دیدار هرتزوگ با نخست وزیر قطر، شماری از خانواده اسرای صهیونیستی در غزه نیز حضور داشتند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز پیش تر گزارش داده بود، نخست وزیر قطر و رئیس رژیم صهیونیستی در این نشست موضوع آزادی اسرا را بررسی کردند.

اخیرا وزیر امور خارجه قطر در سخنانی با اذعان به وجود مشکلات در مسیر دستیابی به توافق آتش بس در غزه، نسبت به حصول چنین توافقی ابراز امیدواری کرد.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در این باره اظهار کرد: زمان به نفع ما نیست و با فرا رسیدن ماه رمضان شرایط برای منطقه خطرناک خواهد بود و ما می‌خواهیم شاهد یک دولت واحد فلسطینی باشیم که نماینده مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه باشد.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: در حال حاضر دلیلی برای ادامه جنگ نمی بینیم و این جنگ امروز باید بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود، اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل و خشونت شهرک نشینان یک مشکل است و دلیلی برای ادامه جنگ نمی‌بینیم و توقف آن منجر به آزادی اسرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha