۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85390592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری جوی در کردستان تا روز چهارشنبه تداوم دارد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، پیش‌بینی می شود ناپایداری‌های جوی تا چهارشنبه هفته جاری در استان تداوم داشته باشد.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی ها نشان می دهد، از امروز تا ظهر چهارشنبه، عبور امواج ضعیف از سطح استان علاوه بر پوشش ابر، در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده برف و باران را بخصوص برای نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب استان(شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و کامیاران) به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت رگبار برف پیش بینی می شود، گفت: طی این مدت شرایط برای تشکیل مه بویژه در ساعات اولیه روز فراهم است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه بارشی برای استان پیش بینی نمی شود، ضمن اینکه دمای هوا نیز در این سه روز آینده تغییرات محسوسی ندارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha