۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 85390721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد آب شرب مصرفی تهران به فاضلاب تبدیل می‌شود

تهران- ایرنا- معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه درصد تبدیل آب به فاضلاب بستگی به مصرف آب در هر منزل و نوع استفاده از آب دارد، گفت: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آب مصرفی در منازل پایتخت به فاضلاب تبدیل می‌شود.

به گفته «سید مرتضی احتشامی» این درصد ممکن است در مناطق و شرایط مختلف با توجه‌ به فرهنگ مصرف آب، نوع کاربری آب اعم از اینکه مصارف انسانی باشد یا برای آبیاری باغچه، متغیر باشد.
وی افزود: بازچرخانی آب به معنای بازیافت و استفاده دوباره از آب‌های استفاده شده در مصارفی مانند صنایع، کشاورزی، فضای سبز شهری و تغذیه آبخوان است. بازچرخانی آب از لحاظ بهداشتی و سلامتی تاثیر منفی به همراه ندارد و در بسیاری از موارد می‌تواند به حفظ محیط‌زیست و منابع آبی و کاهش استفاده از آب تصفیه شده کمک کند.

در حال حاضر پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر تهران قابلیت استفاده در صنایع و همچنین مصارف مورد نیاز شهرداری‌ها را دارد. بخشی از پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به پالایشگاه تهران فروخته می‌شود. بخشی از پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌های محلی نیز برای مصرف آبیاری فضای سبز شهری به شهرداری‌ها واگذار می‌شود. در مجموع بیش از ۸۰ درصد پساب در بخش کشاورزی، آبیاری فضای سبز و آب‌های سطحی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha