دستگاه‌ها از ایده‌های فناورانه حمایت کنند

سنندج- ایرنا- فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای پشتیبانی از ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود حوزه دانش بنیان استان پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، سردار امان‌الله گشتاسبی روز یکشنبه در همایش رویداد ملی «تا ثریا» با هــدف سرمایه گذاری بر روی طرح های برتر و فناور در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: استقبال مردم و جوانان و همه نخبگان در استان کردستان برای رسیدن به موفقیت به خوبی مشهود است و باید ظرفیت‌سازی‌ها انجام تا استانی همچون کردستان دیده و حمایت شود.

وی افزود: استان کردستان این ظرفیت را دارد که در بحث دانش بنیان رشدهای مناسبی را با همکاری سایر سازمانها تجربه کند تا جوانان فعال در این حوزه احساس دلگرمی کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران بهترین مولفه در رسیدن به موفقیت را بین کشورهای جهان به دست آورده است، گفت: امروز اگر یک کشور ۲۵ مولفه داشته باشد جزو قدرت‌های برتر است که جمهوری اسلامی ایران ۱۸ مورد از این مولفه‌ها را بدست آورده است.

بیش از گذشته نیازمند علم هستیم

رئیس دانشگاه کردستان هم با اشاره به جایگاه و اهمیت مراجع علمی و فلاسفه ایران در جهان در سال‌های گذشته، اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم جامعه‌ای علمی داشته باشیم و به مرجعیت علمی در دنیا برسیم، بیش از گذشته نیازمند علم هستیم.

حامد قادرزاده با تاکید بر اینکه ترویج علم بدون تمرکز امکان‌پذیر نیست، افزود: عالم فردی متمرکز است، اما سلطه‌گرا نیست و هم‌افزایی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و در تلاش برای بهره گیری از همه منابع است.

وی یادآور شد: در دیدگاه علمی و دانش‌بنیان متوجه خواهیم شد که هیچ‌چیز بیهوده نیست و همه منابع طبیعی در راستای علم و انجام عمل نیک به بار خواهد نشست.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه ما به‌ عنوان مسلمان باید زمان را بشناسیم و به‌ موقع اقدامات لازم را به نتیجه برسانیم، افزود: تا رسیدن به هدف نهایی، نقطه اوج در فناوری و پیشرفت در علم هنوز راه زیادی باقی مانده است و باید با هم‌افزایی، شناسایی نیازها و علل بروز پدیده‌ها به سوی این اهداف حرکت کرد.

ارسال ۴۷ طرح به دبیرخانه رویداد تا ثریا

مدیر عامل شرکت پیشگامان در کردستان هم اظهار کرد: در راستای منویات رهبری در بحث تبدیل علم به ثروت مجموعه رویدادهای ملی تا ثریا در سراسر کشور برگزار خواهد شد که بیست و یکمین رویداد امروز در استان در حال برگزاری است.

احمد عینی هدف از برگزاری این رویداد را کمک به تجاری‌سازی محصولات فناورانه عنوان کرد و افزود: در راستای احصا نیازهای فناورانه ۴۷ طرح به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در ارزیابی‌های اولیه ۳۳ طرح به تایید رسید و ۱۲ طرح امروز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت هلدینگ پیشگامان در توسعه کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه، ادامه داد: رویداد «تا ثریا» به منظور جذب سرمایه و در راستای محرومیت‌زدایی در استان کردستان برگزار می‌شود و لازم است با هم‌افزایی به برگزاری باشکوه این رویداد همت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha