۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85391066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجری طرح تکام: دولت سیزدهم به دنبال تحول بنیادین در روستاهاست

دزفول – ایرنا – نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مجری طرح "تکام" گفت: دولت سیزدهم با طراحی طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه(تکام) توسط باتجربه ترین کارشناسان وزارت کشور به دنبال تحول بنیادین در روستاهاست.

به گزارش ایرنا، حسین مجتبی زاده یکشنبه شب در نشست تشریح طرح تکام با حضور دهیاران و بخشداران استان خوزستان در روستای پامنار بخش شهیون، با اشاره به ایجاد قرارگاه جهادی در وزارت کشور افزود: دولت سیزدهم به دنبال حل واقعی مسایل مبتلا به روستاها و اجتناب از کار نمایشی و کم اثر است.

وی ادامه داد: طرح تکام توسط کارشناسان خبره و با تجربه وزارت کشور طراحی و نهایی شده است و هم اکنون این طرح پس از اجرای آزمایشی در تعدادی از روستاهای کشور و ثبت دستاوردهای بسیار خوب، در مرحله اجرا در کل روُستاهای کشور است.

مجری طرح تکام گفت: این طرح اقدامی بزرگ و ملی است که تحقق اهداف آن در گام نخست نیازمند معرفی این طرح به مدیران، دهیاران، بخشداران و مردم است به همین دلیل نشست‌های تخصصی مختلفی در سطح استان‌های کشور برای معرفی این طرح برگزار شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این در ۱۶ استان کشور چنین نشست‌هایی برا حضور دهیاان و بخشداران آن استان‌ها برگزار شده و امروز هفدهمین نشست تخصصی در روستای پامنار دزفول برای معرفی این طرح به ۲۰۰ نفر از دهیاران و بخشداران خوزستان برگزار شد.

مجری طرح تکام: دولت سیزدهم به دنبال تحول بنیادین در روستاهاست

مجتبی زاده بیان کرد: با تکمیل نشست‌های تخصصی با دهیاران ۳۱ استان کشور، معرفی این طرح به مردم و جامعه هدف آن در دستور کار قرار می‌گیرد ضمن اینکه اجرای چندین طرح در کشور در قالب طرح تکام نیز آغاز شده است.

وی افزود: طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده که هدف آن مهاجرت معکوس نیست بلکه ایجاد زنجیره برخورداری مستقیم روستاییان از امکانات موجود در روستا است.

به گزارش ایرنا، طرح تکام به عنوان سند تحول بنیادی در دولت سیزدهم به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستاها اجرا می‌شود.

هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم موسوم به تکام، پیشرفت همه جانبه، سکونت پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی این مناطق می‌باشد و شهرستان سلسله به عنوان پایلوت اجرای این طرح در لرستان انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha