۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۶:۴۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85391103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات مجلس خبرگان فراتر از جناح بندی های سیاسی است

اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری فراتر از جناح بندی ها و مسایل سیاسی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عمومی یکشنبه شب در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود از رادیو اصفهان، افزود: گاهی اوقات مصالح عالی کشور و منافع ملت، قربانی بعضی جناح بندی های سیاسی و باند بازی ها می شود و در این زمینه هر کسی هر چقدر که می تواند باید تلاش کند تا گرفتار این جناح بندی ها نشویم.
به گفته وی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهمترین انتخابات در کشور است و وظایف سنگینی بر عهده اعضای مجلس خبرگان قرار دارد.
وی ادامه داد: آثار تصمیم گیری های اعضای مجلس خبرگان ماندگار است و یک نمونه آن در انتخاب رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که نتایج آنرا تا امروز شاهد هستیم.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان اظهار داشت: وجود یک رهبر فقیه، عادل، شایسته، بصیر و زمان شناس پشتوانه و محور اتحاد کشور و عامل یاس، ناامیدی و عصبانیت دشمنان است.
وی اضافه کرد: اصل مترقی و بلند ولایت فقیه در قانون اساسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین عمومی خاطرنشان کرد: مردم از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انتظاراتی در حوزه وظایف قانونی دارند و در عین حال انتظار دارند حضور بیشتری در بین مردم داشته باشند و حرف ها و درد دل های آنها را بشنوند.
وی بیان کرد: فراز و نشیب های فراوانی در طول ۴۵ سال گذشته داشتیم اما همواره حرکت رو به جلو بوده گرچه که در بعضی دوران ها با مشکلات جدی هم مواجه بودیم.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان افزود: تجربه نشان داده که در هر دوره ای به دستورات اسلامی و رهنمودهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نزدیکتر بودیم و به آن‌ها عمل کردیم، نتایج بهتری گرفتیم و هر زمان که از آن‌ها فاصله گرفتیم با مشکلاتی مواجه شدیم.
وی اضافه کرد: مهمترین مسأله کشور ما آموزش و پرورش است و هیچ امری مهمتر و اساسی تر از مسأله آموزش و پرورش در کشور وجود ندارد.

انتخابات مجلس خبرگان فراتر از جناح بندی های سیاسی است
حجت الاسلام والمسلمین عمومی ادامه داد: مسائل کشور را زمانی می توانیم بدرستی حل کنیم که جایگاه معلمی و استادی بالاترین جایگاه را در بین موقعیت های اجتماعی داشته باشد و مردم آرزو کنند که خودشان یا فرزندشان معلم و استاد باشند.
وی تصریح کرد: فضای کشور ما به شدت نیازمند انتقاد سازنده است البته انتقاد با مچ گیری و عیب جویی تفاوت دارد.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: انتقاد باید در فضای سالم، عالمانه، تخصصی و دلسوزانه مطرح شود و سیاست ها و بخش های مختلف را با رعایت تمام شئون اخلاقی و شرعی به نقد بگذاریم.
وی با بیان اینکه نباید بین مسوولان و روحانیت با مردم فاصله ای ایجاد شود اظهار داشت: حق مردم و تکلیف مسوولان و بطور خاص روحانیت است که در میان مردم زندگی کنند و حرف آن‌ها را بشنوند و در جایی که می توانند برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عمومی با اشاره به نقش بی بدیل بانوان در کشور و انتخابات، گفت: بانوان می توانند خود و خانواده را در مسیر برگزاری انتخابات پرشور هدایت کنند.
وی با اشاره به اینکه نسبت به رسانه و فضای مجازی هم مطالب فراوانی وجود دارد افزود: ضعف هایی در این زمینه وجود دارد و کارهای بزرگی پیش روی ماست که در جلسات و محافل مختلف مورد بحث و گفتگو قرار داده خواهد شد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عمومی متولد سال ۱۳۴۳ در اصفهان با تحصیلات عالی فقه و اصول در حوزه علمیه قم و اصفهان است و بیش از ۱۸ سال سابقه تدریس در حوزه علمیه و همکاری علمی پژوهشی با مرکز تحقیقات فقهی قوه قضاییه را در کارنامه خود دارد.
وی، همکاری علمی با پژوهشکده باقرالعلوم (ع) و تدریس در برخی از موسسه‌های آموزش عالی را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و بیش از ۱۳ سال حضور تبلیغی در دانشگاه‌ها بخش دیگری از فعالیت‌های حجت الاسلام والمسلمین عمومی است.
استان اصفهان پنج کُرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد و تبلیغات قانونی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن تا نهم اسفند ماه خواهد بود.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha