بیمه سلامت همدان بیش از هفت هزار میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران را پرداخت کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: هفت هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال از هزینه های درمانی بیمه شدگان این سازمان به موسسات و مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

فریبرز نیاستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطالبات داروخانه های خصوصی استان تا پایان دی امسال، مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی و داروخانه های دولتی تا پایان شهریور، مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان آبان ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین مطالبات درمانگاهها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان آبان، مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان دی و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان دی ماه تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه این اداره کل با یک هزار و ۱۲ مرکز تشخیصی درمانی در استان قرارداد بسته است افزود: همه مطالبات سال گذشته مراکز و موسسات درمانی استان به میزان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پرداخت و تسویه شده است.

نیاستی گفت: خسارت متفرقه بیمه شدگان به صورت هفتگی پرداخت و بر اساس آخرین اطلاعات تا ۲۶ بهمن امسال تسویه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش اثرگذار تامین به موقع منابع مالی مورد نیاز مراکز درمانی طرف قرارداد در ارائه خدمات مطلوب به بیماران، اداره کل بیمه سلامت همدان از سال گذشته تمام توان خود را برای پرداخت به روز مطالبات مراکز طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها به کار گرفته و نسبت به تسویه مطالبات این مجموعه ها اقدام کرده است.

وی یادآوری کرد: سال‌های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت با تاخیر های طولانی مدت بود اما امسال این پرداخت‌ نسبت به سال‌های گذشته به روزتر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ابراز امیدواری کرد با تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان، این مراکز دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان شود.

نیاستی با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از بیماری به منظور مدیریت هزینه های درمانی کشور بیان کرد: در حال حاضر پیشگیری یکی از موضوعات بااهمیت بیمه سلامت محسوب می‌شود و بیمه سلامت خود را در تشخیص‌های زودهنگام بیماری ها سهیم می‌داند و تلاش می‌کند با جریان‌سازی اطلاعات سلامت در کشور بتواند در امر پیشگیری تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: پیشگیری به قدری برای سازمان بیمه سلامت دارای اهمیت شده که در سالجاری «معاونت پیشگیری و خدمات پایه سلامت» در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد که این نویدبخش رویداد و نگرش جدید در نظام بیمه‌ای کشور در حوزه بیمه سلامت است.

بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار نفر (حدود ۶۰ درصد جمعیت استان) زیر پوشش بیمه سلامت همدان هستند که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha