۲۲۰۰ رای اولی در گرمی و انگوت پای صندوق رای می‌روند

اردبیل- ایرنا- فرماندار شهرستان گرمی اعلام کرد: برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت پای صندوق‌های رای می‌روند.

حسین مولایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فراهم شدن مقدمات اصلی برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، تعداد واجدان شرایط رای دادن در این دو شهرستان را حدود ۵۱ هزار نفر اعلام کرد.

وی بیان کرد: برای اخذ آرای مردم در این حوزه انتخابیه ۱۳۹ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار به صورت ۸۶ شعبه در شهرستان گرمی و ۵۳ شعبه در شهرستان انگوت پیش بینی شده است.

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه گرمی و انگوت تعداد داوطلبان حاضر در رقابت انتخاباتی این حوزه را ۲۲ نفر اعلام و اظهار کرد: برای حضور در رقابت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۲۵ داوطلب در این حوزه تایید شده بود که ۲ نفر از آنها از ادامه رقابت انصراف داده و یک نفر نیز تغییر حوزه داده است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. استان اردبیل با حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و پنج حوزه انتخابیه، هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

این ۲ انتخابات همزمان در استان اردبیل، با مشارکت ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود و برای حضور در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

برای اخذ آرای مردم در ۱۱ اسفند در استان اردبیل یک هزار و ۳۸۳ صندوق به تفکیک ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی پیش‌بینی شده است.

حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت با حدود ۷۷ هزار نفر جمعیت و ۵۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha