رای اولی‌های خراسان‌شمالی؛ انگشت‌هایی که به نشان مشارکت بالا می‌رود

بجنورد- ایرنا- یک دسته گل عاشق در جمعی ایستاده‌اند که شوق انتظار در چشمانشان حلقه می‌زند و خنده‌کنان از سرنوشتی بحث می‌کنند که برای اولین بار است در آن اظهار وجود می‌کند. 

به گزارش ایرنا، آنها رای اولی هایی هستند که در جشن تکلیف سیاسی دانشگاه آزاد شیروان خراسان شمالی گرد هم جمع شده اند و هر یک با نواهای موسیقی مقامی و اسلامی، هیجان را به یکدیگر هدیه می دهند.

از حلقه های آنان است که روحیه امید و آینده شکل می گیرد و معنای خویشتن را در وجود همدیگر می یابند و این جوانان رای اولی هستند که گام ها را فراتر از حال بر می دارند، این را در قهقهه حضور و تلاش برای تعیین سرنوشتشان می توان یافت.

این جوانان خوب می دانند که هیچ کس نمی تواند به تنهایی یک سمفونی را اجرا کند، برای این کار به یک گروه ارکستر کامل نیاز است بر این اساس با هم و در کنار هم هستند و با یکدیگر به سمت آینده حرکت می کنند.

تلاش آن ها برای مشارکت در تکلیف سیاسی که برای آنها ترسیم شده قابل تحسین است و با نزدیک شدن به ۱۱ اسفندماه حال و هوا و شور انتخاباتی در رای اولی ها رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته و پرشور تر از همیشه در انتظار مهمترین اتفاق سیاسی سال هستند.

رای اولی‌های خراسان‌شمالی؛ انگشت‌هایی که به نشان مشارکت بالا می‌رود

محسن درویشی از جوانان همین حلقه های سیاسی است که پیش می آید و می گوید: چشم انتظار رسیدن به زمانی هستم که خودم انتخابش کردم و امروز که رأی می‌دهم، فردا هم اجازه مطالبه گری دارم.

این جوان شاداب می افزاید: انتخاب ما رای اولی ها باید اصلح باشد و نباید گول وعده های انتخاباتی را خورد چرا که نماینده مجلس نقش بسیار مهمی در قانونگذاری و آینده کشور ایفا می کند.

وی به نقش، اهمیت و حضور پررنگ جوانان در این انتخابات سرنوشت ساز اشاره کرد و گفت که در روز ۱۱ اسفندماه باید انگشت نشانه ما رای اولی ها به نشانه پیروزی و موفقیت بالا باشد و زودتر از همه در پای صندوق های رای حاضر شویم.

رای اولی‌های خراسان‌شمالی؛ انگشت‌هایی که به نشان مشارکت بالا می‌رود

یکی دیگر از دانش آموزان به بحث ما ورود می کند و می گوید: رأی آنها در تعیین سرنوشت و توسعه و آبادانی کشور تأثیر گذار است و به خود می بالد که توانایی رقم زدن آینده را دارد و سرنوشت را تعیین می کند.

صالح پرورش اندام ضمن دعوت از تمامی جوانان و رای اولی ها در این رویداد مهم سال می افزاید: تبلیغات دشمنان برای ناکارآمد جلوه‌ دادن نظام اسلامی و بی‌اهمیت معرفی‌کردن انتخابات آخرین حربه برای ضربه‌ به ملت مسلمان ایران است و این ما جوانان هستیم که باید اجازه ورود دشمن به این حوزه را ندهیم.

وی که با شور و هیجان به بحث می نشیند ادامه می دهد: تلاش دشمنان برای پایین آوردن میزان مشارکت مردم در انتخابات این بار نیز با روشنگری مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم به شکست خواهد انجامید.

یکی دیگر از دانش آموزان این شهرستان که امسال قرار است برای نخستین بار در پای صندوق های رای حاضر شود می گوید: ما جوانان با حضوری گسترده در پای صندوق‌های اخذ رأی شعور و درک بالای سیاسی خود را به نمایش خواهیم گذاشت و بار دیگر تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد.

مسلم سپیده آرام می افزاید: من به عنوان یک جوان از حق انتخابی که برایم ایجاد شده به بهترین شکل استفاده می‌کنم، با عشق به رهبرم در انتخابات شرکت می کنم و به نیابت از همه شهدا به ویژه حاج قاسم برای حفظ امنیت و سرنوشت کشورم رأی می‌دهم.

وی با اشاره به احساس و شوق خود در سن تکلیف سیاسی عنوان می کند: رأی می‌دهم چون نمی‌خواهم سرنوشت کشورم را به دست بقیه بسپارم و با انتخابی درست به داشتن کشوری قوی و همدل کمک می‌کنم.

رای اولی‌های خراسان‌شمالی؛ انگشت‌هایی که به نشان مشارکت بالا می‌رود

به گزارش ایرنا، ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

این استان ۲۰ هزار دانش‌آموز رای اولی دارد که به صورت حماسی در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha