۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85391492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هزار و ۲۹۶ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کردستان نظارت دارند

سنندج- ایرنا- رئیس هیات بازرسی انتخابات استان کردستان گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند، هزار و ۲۹۶ بازرس مجرب و توانمند فعالیت دارند و ۱۳ بازرس ویژه و ۹۰ سربازرس نیز بر روند اجرای انتخابات و تبلغیات نامزدها، نظارت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی بهمنی روز دوشنبه در نشست هیات بازرسی انتخابات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بازرسان هیات بازرسی در کنار دیگر اعضای شعب اعم از اجرایی و نظارت بر فرایند انتخابات نظارت خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه هیات بازرسی در انتخابات، افزود: متانت، قانونمندی، هوشمندی، ایثار و سرعت عمل از ویژگی های بارز بازرسان است که بر اساس مواد ۷۵ تا ۸۵ قانون انتخابات، مصادیق و موارد قانونی تبلیغات انتخاباتی را رصد کرده و بر فعالیت تبلیغاتی نامزدها، نظارت می کنند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: تبلغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ آغاز می شود و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

بهمنی با بیان اینکه مهمترین وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها و نیز سلامت انتخابات در روز رای گیری است، افزود: با شروع رسمی تبلیغات، روند فعالیت نامزدها نیز شدت می گیرد تا خارج از مسیر قانونی نباشد.

وی با هشدار به نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با هرگونه تخلفات انتخاباتی که محرز شود، به شدت برخورد می شود که یکی از مصادیق آن رعایت حقوق دیگر نامزدها و خودداری از تخریب یکدیگر است.

بهمنی با بیان اینکه دیوارنویسی و نصب بنرهای خارج از استاندارد ( ۷۰ در ۱۰۰) ممنوع است، افزود: هر گونه دیوارنویسی موجب محرومیت فرد از ۲ دوره نمایندگی مجلس شده و بنرهای خارج از عرف نیز توسط شهرداری و فرمانداری، جمع آوری خواهد شد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید با هماهنگی هیات تبلیغات استان باشد، تجمعات اطلاع رسانی شود و از راه اندازی کاروانهای تبلیغی نیز خودداری گردد.

وی با اشاره به سازوکار تبلیغات در فضای مجازی، افزود: در این مورد نیز مصادیق قانونی ویژه ای وجود دارد و پیام رسانهای بله، روبیکا، ایتا، سروش و آی گپ برای این مورد در نظر گرفته شده است.

هزار و ۲۹۶ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کردستان نظارت دارند

بهمنی به اهمیت نظارت بر انتخابات از سوی بازرسان اشاره کرد و گفت: تدبیر بازرسی بسیار مهم است و بازرسان باید با همدلی و همراهی با اعضای شعب، از ایجاد تنش جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره سعی شده است هیات بازرسی با اقتدار در جایگاه خود بایستد، افزود: در برابر هر نوع بی نظمی، تخلف و بی قانونی باید ایستاد و به قانون عمل کرد.

استفاده از کاروانهای تبلیغاتی، تخریب و مخدوش کردن عکس دیگران، دادن وعده های خارج از اختیارات نمایندگی مجلس و اقدام علیه امنیت ملی از جمله تخلفاتی بود که بهمنی با اشاره به آن یادآور شد که بازرسان بر اساس قانون باید هرگونه تخلف را به هیاتهای اجرایی و نظارت گزارش کنند و یا بصورت مستقیم در اختیار هیات بازرسی استان قرار دهند تا تخلفات محرز به مراجع قضایی ارائه شود.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: بازرسان یک روز قبل از انتخابات از شعب اخذ رای بازدید کنند و در روز رای گیری نیز بر روند اجرای انتخابات نظارت کامل داشته باشند و امکان گزارش برخط تخلفات در شعب نیز فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha