۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85391506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور وزیر ارشاد در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد

شهرری - ایرنا - آیین پایانی ملی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که آیین پایانی این دوره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، دبیر این جشنواره و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این آیین گفت: همه کتابداران باید دانش‌ها را فراگیرند و به مردم بیاموزند و یکی از ابزارهایی که می‌تواند دانش را یاد بدهد، کتاب است.

محمدرضا هراتی افزود: این جشنواره محتوای کتابی را به مردم و فرزندانمان در قالب‌های مختلف نشان داد.

وی با بیان اینکه در دوازدهمین جشنواره رضوی از نظر کیفی و کمی رشد داشته ایم، خاطرنشان کرد: برای جشنواره دوازدهم تصمیم گرفتیم آسیب شناسی داشته باشیم یک مقدار دوره دوازدهم را دیر شروع کردیم که این موضوع باعث شد از نظر کمی و کیفی رشد کنیم.
هراتی تاکید کرد: یکی از اتفاقاتی که در این جشنواره رقم زدیم این بود که قالب‌ها را تغییر دادیم تا همه بتوانند از آن‌ استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این دوره قریب به ۶۰ درصد شرکت کنندگان از بانوان هستند که تقریبا در این چند سال قریب به هفت میلیون نفر در جشنواره شرکت کردند و در مجموع ما نزدیک به یک میلیون و ۴۸ هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

هراتی تاکید کرد: فضای فرهنگی و ترویجی حوزه کتاب متفاوت و جدید شده و دارای خلاقیت و ابتکار است و تنها مسابقه چهار گزینه‌ای نیست.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این آیین گفت: توسعه معارف دینی و اسلامی به‌ویژه در شرایط کنونی جامعه و شرایط بین‌المللی یک وظیفه شرعی، دینی و ملی برای همه ما است؛ زیرا معتقدیم اهل بیت (ع) زیباترین برنامه‌ها را برایمان به جا گذاشته‌اند.

حجت الاسلام سید علی قاضی‌عسکر بر معرفی دین اسلام با مطالب جذاب به مردم تاکید کرد و افزود: یکی از نگرانی‌ها این است که مطالب ضعیف و نادرست را امروز در این شرایط مطرح نکنیم زیرا گاهی باعث می شود جوانان ما بر این اساس از دین فاصله بگیرند.
در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش بزرگسال معرفی و قدردانی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha