برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی سمنان برای دوم اسفند برنامه‌ریزی شد

سمنان - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه این استان شامگاه چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در دامغان برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش دبیرخانه کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان افزود: استان برای عزتمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ۱۱۳ شهید روحانی و طلبه تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: از ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید از جامعه روحانیان و طلبه‌ها هستند و این قشر از شهدای برجسته دوران دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

مسوول کمیته روحانیان و طلبه‌های کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به تولید پنج فیلم مستند و انتشار ۲۵ عنوان کتاب برای معرفی شهدای روحانی و طلبه استان، گفت: ۲ عنوان کتاب در اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه استان سمنان رونمایی خواهد شد و هدف از برگزاری این چنین برنامه‌ها تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است.

برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی سمنان برای دوم اسفند برنامه‌ریزی شد

امام جمعه دامغان نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان دامغان دارای بیشترین تعداد شهید روحانی در استان سمنان است، گفت: سومین اجلاسیه بزرگداشت شهدای روحانی و طلبه استان سمنان به میزبانی دامغان برگزار خواهد شد.

برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی سمنان برای دوم اسفند برنامه‌ریزی شد

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان افزود: جامعه روحانیان استان سمنان در دوران دفاع مقدس ۶۲۰ رزمنده، جانباز و آزاده داشت که در جنگ تحمیلی حضور داشته اند.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: آشنایی جوانان و نوجوانان با راه شهدا و تداوم راه آنان از جمله اهداف برگزاری اجلاسیه شهداست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان دارای ۲۳ حوزه علمیه خواهران و برادران است.

سمنان به تناسب جمعیت کشور و شهدا، یک و هفت دهم برابر میانگین کشوری شهید تقدیم میهن کرده است و بیش از ۹۷ درصد از شهدا مربوط به دفاع مقدس هستند و همه این سروقامتان و مدافعان وطن در خطوط مقدم و مناطق جنگی به شهادت رسیدند.

سمنان به عنوان یکی از استان‌های سرآمد دوران دفاع مقدس و جزو سه استان دارای بیشترین تعداد شهدا به نسبت جمعیت برای پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی دشمنان وارد میدان شده است و برگزاری هشت اجلاسیه در هشت شهرستان استان سمنان برنامه‌ریزی شد تا در نهایت هشت اجلاسیه به دومین کنگره سه هزار شهید در بهار سال ۱۴۰۳ مزین شود.

برگزاری اجلاسیه شهدا در هر شهرستان استان سمنان در واقع اقدامی برای معرفی شهدای هر شهرستان به نسل امروز آن شهرستان است که در نهایت تمامی مردم استان سمنان و دیگر استان‌ها در نقاط مختلف کشور در «کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان» با تمامی شهدا و خط مشی و سیره این بزرگواران همیشه‌جاودان بیش از پیش آشنا شوند تا راه بر توطئه دشمنان سد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha