نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ سلبریتی شوید

تهران- ایرنا- مصلای امام خمینی(ره) در تهران در حالی میزبان دومین روز برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بود که برخی رسانه‌ها سعی در رونمایی از ایده‌های متفاوت خود برای میزبانی از مخاطبانشان داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بعد از ۶ سال وقفه، نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه، دومین روز از برگزاری خود را در مصلای تهران تجربه می‌کند و در حالی که برخی رسانه‌ها همچنان در تدارک آماده‌سازی غرفه‌های خود برای میزبانی از مخاطبان هستند، برخی غرفه‌ها از ایده‌های متفاوت خود رونمایی کرده‌اند.

برندهایی که هستند و نیستند

حین قدم زدن در فضای راهروهای طراحی‌شده برای نمایشگاه در فضای داخلی شبستان مصلای امام خمینی(ره)، چیدمان و طراحی غرفه برخی رسانه‌ها، قابل‌توجه است اما با وجود رسیدن جشنواره به روز دوم، همچنان برخی غرفه‌های شاخص، خالی و غیرفعال هستند.

به‌عنوان مثال عادل فردوسی‌پور هرچند برای برنامه اینترنتی خود یعنی «فوتبال۳۶۰» درخواست غرفه داده و این غرفه در فضای نمایشگاه هم به آن تخصیص داده شده اما بعد از دو روز همچنان در نمایشگاه غایب است و غرفه مربوط به آن هم خالی و بدون مخاطب است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ سلبریتی شوید
غرفه خالی «فوتبال ۳۶۰» در نمایشگاه رسانه‌ها

غرفه مربوط به نشریه «بخارا» هم از دیگر غرفه‌های شاخص اما غیرفعال جشنواره در دو روز ابتدایی است. نشریه‌ای که امضای چهره معتبری همچون علی دهباشی را پای خود دارد. روزنامه‌نگار و پژوهشگری که چندی پیش شایعاتی مربوط به وضعیت سلامتی‌اش در فضای مجازی منتشر و خیلی زود تکذیب شد. غرفه «بخارا» در نمایشگاه رسانه‌ها اما تا به اینجا چندان بابخار نبوده است!

حضور این برندهای رسانه‌ای بخش خصوصی در نمایشگاه رسانه در حالی است که برخی خبرگزاری رسمی و فراگیر، غرفه‌ای را در نمایشگاه ندارند.

کارت‌هایی که نیازی به آن‌ها نبود!

یکی از حاشیه‌های نمایشگاه بیست‌وچهارم که در ساعات ابتدایی مخاطبان این رویداد را برای ورود به شبستان اصلی مصلی با دردسرهایی مواجه کرد، درخواست «کارت ورود» از افراد بود.

نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ سلبریتی شوید
ازدحام جمعیت در مقابل درهای ورودی نمایشگاه رسانه‌ها

درهای اصلی شبستان مصلی توسط برخی نیروهای انتظامات نمایشگاه مسدود شده و تنها به افرادی اجازه ورود داده می‌شد که کارت ارائه کنند اما خیلی زود مشخص شد این کارت‌های ورود سازوکار مشخصی برای صدور نداشته‌اند و حتی نمایندگان رسانه‌ها و صاحبان برخی غرفه‌ها هم آن را در اختیار نداشته‌اند. به همین دلیل بعد از دقایقی، به دلیل ازدحام بالای افرادی که قصد بازدید داشتند، این چالش به‌کل برطرف و درهای نمایشگاه به روی همه بازدیدکنندگان باز شد.

ایده‌های خاص در غرفه‌ها

در کنار تلاش نمایندگان رسانه‌ها برای میزبانی از چهره‌های فرهنگی، رسانه‌ای و حتی سیاسی در غرفه‌های خود، برخی رسانه‌ها در طراحی غرفه از ایده‌های خاص هم بهره گرفته‌اند. مانند روزنامه «هنرمند» که قاب متفاوتی از صفحه اصلی خود را در ابعاد بزرگ در مقابل غرفه‌اش قرار داده و بازدیدکنندگان می‌توانند با قرار گرفتن در قاب عکس اصلی صفحه نخست این روزنامه، از خود عکاسی کنند و اینگونه «سلبریتی» شوند!

نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ سلبریتی شوید

یکی دیگر از رسانه‌ها که ایده‌ای متفاوت را در طراحی غرفه خود اجرایی کرده، ماهنامه «میدان آزادی» است که در بخشی از دیواره غرفه، فهرست نهادها و ارگان‌هایی را که از مدیرمسئول آن شکایت کرده‌اند، درج کرده است.

اما یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای علاقه‌مندان به مطبوعات در غرفه روزنامه اطلاعات به اجرا درآمده است. در این غرفه نسخه اصلی روزنامه‌های دهه چهل در معرض فروش قرار گرفته و آن‌ها که علاقه‌مند به آرشیو باشند می‌توانند برای خرید این نسخه‌های قدیمی اقدام کنند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ سلبریتی شوید
درخت زندگی نصب شده در کنار غرفه صدور کارت اهدای عضو

غرفه‌ای برای اهدای زندگی

در بخشی از شبستان اصلی مصلی هم، غرفه‌ای برای صدور فوری کارت اهدای عضو، در نظر گرفته شده است که مراجعان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت این کارت ثبت کنند. در جوار این غرفه درختی به نام «درخت زندگی» قرار داده‌اند که روی برگ‌های کاغذی آن می‌توانید دل‌نوشته خانواده برخی از اهداکنندگان اعضا را بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha