داوطلبان انتخابات مجلس برنامه‌های خود درباره محیط زیست را بیان کنند

اردبیل-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست برنامه‌های خود در خصوص چالش‌ها و راهکارهای صیانت از محیط زیست را برای افکار عمومی بیان کنند.

حسن قاسم‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تضمین کننده دستاوردهای کشور و انقلاب بوده و جایگاه کشور را در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی ارتقا می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی شهروندان علاوه بر موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اشتغال، رسیدگی به مسائل زیست محیطی توسط نمایندگان مجلس آینده است.

وی اضافه کرد: منتخبین مردم در دور آتی مجلس شورای اسلامی باید در برنامه‌های اعلامی خود توسعه‌ پایدار را مد نظر قرار دهند و برنامه آنها علاوه بر ابعاد اجتماعی و اقتصادی باید در حوزه محیط زیست هم تبیین و تشریح شود.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان یک سند فرادستی گفت: صیانت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است در عین حال لازم است در برنامه‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم جایی برای حمایت بیشتر از حفظ تنوع زیستی، گونه‌های جانوری و زحمات محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست در راستای حفاظت از خاک، آب، هوای این مرز و بوم دیده شود.

قاسم پور تصریح کرد: با توجه به تغییر بسیاری از شاخصه‌ها و مولفه‌های جامعه در حوزه محیط زیست، به نظر می رسد برخی از قوانین فعلی حوزه محیط زیست به روز نیست و از این رو نگاه تخصصی و اولویت دهی به موضوع محیط زیست در مجلس آینده کاملا ضروری است.

وی اجرای آمایش سرزمین را از جمله مسائل مهم حوزه محیط زیست عنوان کرد که هدف آن توسعه متوازن و عادلانه و استفاده بهینه از منابع برای توسعه کشور است و ادامه داد: جامعه محیط زیست انتظار دارد مجلس آتی محیط زیست و زیرساخت‌های کشور را نیز هم در برنامه های اعلامی خود مد نظر قرار دهند و هم زمانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافتند به این برنامه ها به صورت عملی پایبند و متعهد باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآورشد: اگر هوا، آب، خاک و تنوع زیستی که به عنوان یک ثروت بالقوه‌ در اختیار تمام بخش‌های کشور قرار دارد، آسیب ببیند، طبعا سایر شعارها و برنامه های اعلامی هم به صورت پایدار محقق نخواهد شد.

قاسم پور تصریح کرد: افکار عمومی طی سال‌های اخیر به موضوع محیط زیست کاملا حساس شده است و حتما در ۱۱ اسفندماه با رویکردی مطالبه محور به داوطلبانی که در برنامه های آنها صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار مطرح شده است رای خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha