۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85391921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: امسال ۶ هزار ۴۶۰ واحد مسکن روستایی استان همدان مقاوم‌سازی شد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: امسال در مجموع ۶ هزار و ۴۶۰ واحد مسکن روستایی در سطح استان مقاوم‌سازی و تحویل شد که برای تحویل این واحدها به مساحت ۲۲۸ هزار و ۳۲۵ مترمربع و چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سایت اداری بنیاد مسکن شهرستان ملایر اظهار داشت: از هفته دولت تا دهه فجر امسال، ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شد که با چهار هزار و ۱۰ واحدی که تا هفته دولت امسال مقاوم‌سازی شد، در مجموع تعداد واحدهای مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به ۶ هزار و ۴۶۰ واحد رسید.

وی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی نیز بنیاد مسکن در حوزه شهری و روستایی شهرستان ملایر انجام داده، افزود: در راستای تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن در سطح استان، بیش از ۳۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

استاندار همدان ادامه داد: امروز نیز رخداد بسیار بزرگ را با آغاز عملیات اجرایی اَبَر پروژه نهضت ملی مسکن ملایر به وسعت ۵۱۵ هکتار شاهد بودیم که می‌تواند تحول بسیار خوبی را در راستای تامین مسکن ایجاد کند.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه پروژه نهضت ملی مسکن ملایر در قالب ۲ شهرک ایمان و امید در حد و اندازه یک شهر بزرگ است و پایه‌گذار یک شهرسازی نوین با طراحی بسیار خوب است، بیان کرد: در فاز نخست این پروژه ۹ هزار قطعه زمین ویلایی ۲۰۰ مترمربعی تحویل متقاضیان می‌شود که از این تعداد هشت هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن و یک‌هزار واحد نیز در قالب طرح جوانی جمعیت است.

وی نهضت ملی مسکن ملایر را طلیعه و نقطه عطفی در تاریخ ملایر دانست و افزود: در دهه فجر امسال ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به پروژه نهضت ملی مسکن و در طول تاریخ ملایر بی‌نظیر است.

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها منشاء خیر و برکت برای مردم ملایر خواهد بود، گفت: مردم این شهرستان یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را برای مانایی و پایداری انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند و در یازدهم اسفند نیز مردم شهیدپرور با حضور پرشور و مشارکت حداکثری خود در انتخابات، این مانایی و استمرار انقلاب اسلامی را ثبت خواهند کرد.

استاندار: امسال ۶ هزار ۴۶۰ واحد مسکن روستایی استان همدان مقاوم‌سازی شد

بهره‌مندی ۱۳ روستای ملایر از نعمت آسفالت پس از ۴۵ سال

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه و حضور میدانی مجموعه بنیاد مسکن استان و شهرستان، امسال اقدامات عمرانی، بهسازی و آسفالت در ۱۳ روستای این شهرستان اجرا شد که در طول ۴۵ سال انقلاب، تقریبا هیچ کار عمرانی در این روستاها انجام نشده بود.

«سلمان اسماعیلی» با بیان اینکه اجرای این اقدامات ماندگار، اثرات ارزشمندی در افکار عمومی، رضایت‌مندی مردم و توزیع عادلانه خدمات داشت، افزود: علاوه بر این پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر در قالب نهضت ملی مسکن نیز توسط بنیاد مسکن در دست اجرا است که در ماه‌های اخیر سرعت بسیار خوبی گرفت و به سقف سوم رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه ۶۰ واحدی بنیاد مسکن نیز که عملیات اجرایی آن آغاز شد، در گام‌های نهایی است، در حالی‌که جزء پروژه‌های اقدام ملی و از تعهدات دولت قبل بود و هیچ کاری برای این پروژه نشده بود.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان، تامین زمین به انتها رسیده و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

بزودی قطعات زمین در شهرهای ازندریان و جوکار واگذار می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان نیز گفت:۱۳ روستای شهرستان ملایر که از ابتدای انقلاب تاکنون از نعمت آسفالت، عملیات عمرانی و بهسازی بهره‌مند نبودند، با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم، از نعمت آسفالت برخوردار شدند.

«مسعود رضایی» با بیان اینکه در حوزه طرح هادی نیز ۴۲ روستا بهسازی شدند، افزود: انقلابی در اجرای آسفالت روستایی این شهرستان انجام شد که با حمایت فرماندار ملایر، در ۷۹ روستای طرح اجرا شده است.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن روستایی نیز ساخت چهار هزار و ۴۵۵ واحد مسکن روستایی آغاز شد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شرایط اجرای نهضت ملی مسکن فراهم شده و از روز چهارشنبه قطعات شهرهای ازندریان و جوکار تحویل می‌شود و ۲ شهر دیگر در مراحل انتهایی کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن و پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر شرایط خوب و روبه رشدی را دارد و سقف سوم در حال اجرا است و امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی کارها پیش برود.

رضایی درباره احداث سایت اداری بنیاد مسکن ملایر نیز اظهار داشت: این ساختمان در راستای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان ملایر در سه طبقه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۶۲۰ مترمربع در شهرک ولیعصر(عج) احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به بهره‌برداری برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha