وزیر فرهنگ: یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی بازسازی می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری دولت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور، یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی بازسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه دوازدهمین جلسه هیات‌ امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به ضرورت پرداختن به راهیان نور و اقدامات صورت گرفته در این بخش بیان کرد: راهیان نور حرکت عظیم فرهنگی است که جوانان و نوجوانان در سال‌های اخیر استقبال خوبی از آن داشتند.

وی درباره اقدامات دولت در موضوع راهیان نور گفت: خوشبختانه با همکاری خوب میان دولت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور بازسازی‌های یادمان‌ها اتفاق می‌افتد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: فضای جدیدی را در راهیان نور تجربه می کنیم و به امید خدا دانشجویان و دانش آموزان با استقبالی که دارند، ارتقای خوبی را در راهیان نور شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، حدود هزار دانشجو از دانشگاه «جامعة المصطفی» به ایران و اعزام به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است، ۵۰ درصد این دانشجویان دختر هستند، همچنین ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

همچنین دانشجویان از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند با اتوبوس یا قطار به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و اردوگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب واقع در محدوده استان خوزستان در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز، سوسنگرد، هویزه، دزفول و اندیمشک پذیرای زائران هستند.

پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کنند. «در راه فتح قله‌ایم» به عنوان شعار سال ۱۴۰۳ راهیان نور انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha