۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85391943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق ۸۴ درصدی تعهدات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۸۴ درصد تعهدات ریالی سفر اول رئیس جمهور به استان در قالب طرح‌ها و پروژه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی طی چند مرحله ابلاغ تخصیص از جانب سازمان برنامه و بودجه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید جهانشاهی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، درباره وضعیت اعتبارات موضوع دور اول و دوم سفر رئیس جمهور به استان گفت: در جدول رتبه‌بندی استان‌ها جزو چند استان برتر در میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور در دور اول (شهریور ۱۴۰۰) هستیم.

وی درباره مصوبات دور دوم سفر استانی (آذر سال گذشته) گفت: با توجه به پیگیری‌های استاندار سعی بر این بود که ضمن رایزنی با نهاد ریاست جمهوری و ویرایش برخی مصوبات در جهت انتفاع حداکثری استان، رقم ریالی مصوبات رشد داشته باشد که در این زمینه موفق بوده‌ایم و در نیمه اول سال جاری تقریبا تمامی مصوبات در حوزه وزارتخانه‌های مختلف نهایی و ابلاغ شد و در زمان حاضر فرایند تخصیص آغاز شده‌ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تمرکز اصلی این سازمان و سایر دستگاه‌های متولی بر تحقق مصوبات دور دوم است که به عنوان مثال اخیرا در بخش راه، فاضلاب و چند حوزه دیگر شاهد ابلاغ تخصیص اعتبارات سفر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌ سرمایه‌ای استان در سال جاری تاکنون نسبت به کل سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۵ درصد رشد داشته است افزود: تخصیص میانگین ابلاغی تاکنون ۴۱ درصد است که تا پایان اسفندماه رشد قابل توجهی خواهد داشت.

جهانشاهی یادآور شد: بنابر سیاست سازمان برنامه و بودجه کشور، تمرکز اصلی افزایش تخصیص‌ها بر پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا و قابلیت بهره‌برداری است ولی توجه به سایر حوزه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان‌ها هم از قلم نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اعتبارات ملی استان در سال جاری گفت: در این حوزه نسبت به سال قبل اعتبارات مصوب استان ۲۲۲ درصد رشد داشته است و فرآیند مبادله و ابلاغ تخصیص اعتبارات ملی نسبت به بخش استانی با تاخیر صورت می‌پذیرد لیکن روند مثبت ارزیابی می‌شود و از اعتبارات این بخش هم دستگاه‌های اجرایی منتفع خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی مجموع اعتبارات عمرانی ابلاغی به استان در بخش های استانی و ملی را تا امروز ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال مبادله، ابلاغ تخصیص و هزینه کرد آن هستیم.

وی افزود: با تلاش دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل امور مالیاتی، پیگیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و تدابیر اتخاذ شده در کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استان به لحاظ درآمدی تراز مثبتی داریم و در صورتی که این تراز مثبت تا پایان سال حفظ شود، از ردیف اعتباری مازاد درآمد ملی در بخش‌های هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای ابلاغی از طرف سازمان برنامه بودجه برخوردار خواهیم شد.

جهانشاهی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که تامین رشد و توسعه پایدار، بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی و دستیابی به سند چشم انداز است، افزود: در این زمینه ضروری است تا پروژه‌هایی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور حل چالش‌های استان تعریف و اجرا شود.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی طی ۲ سال اخیر تعداد ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در قالب ۱۶ دستگاه اجرایی انتخاب شده که در این زمینه با بهره‌گیری از منابع دولتی و بخش خصوصی بالغ بر ۸۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

جهانشاهی افزود: رصد وضعیت این پروژه‌ها و رفع موانع و چالش‌های احتمالی در مسیر اجرای این پروژه‌ها جزو وظایف و رسالت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی همچنین با اشاره به تصویب ۱۱ طرح پژوهشی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: تاکنون به هشت طرح مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده‌ است و طرح‌های پژوهشی باقیمانده هم تا پایان سال جاری تامین اعتبار خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان گفت: در این سرفصل بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب استان برای ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی است که تخصیص آن تا پایان دیماه بالغ بر ۹۰ درصد بوده است.

وی افزود: درخصوص تامین کسری حقوق و سایر هزینه‌های اجتناب ناپذیر اعتبارات جاری استان هم پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده و در اسفندماه پس از ابلاغ سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ابلاغ کسری اعتبارات هزینه‌ای به دستگاه‌های مشمول اقدام خواهد شد.

جهانشاهی گفت: همچنین کل مطالبات بازنشستگان در ارتباط با پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی در چارچوب قوانین و مقررات تا پایان سال ۱۴۰۱ تامین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha