۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85392175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار نمایش داخلی و خارجی در جشنواره تئاتر کُردی سقز به روی صحنه رفت

سنندج- ایرنا- سه نمایش خارجی و یک نمایش داخلی در دومین روز از برگزاری هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز به روی صحنه رفت.

به گزارش ایرنا، هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز روز یکشنبه ۲۹ بهمن با اجرای ۲ نمایش با عنوان سئ ئافره‌ت( سه زن) از کرمانشاه و که‌له‌دوشاو عه‌لوکی به کارگردانی سیامک دنیر از ارومیه کار خود را آغاز کرد.

روز دوشنبه در دومین روز از برگزاری این جشنواره هم نمایش های هوشیاری تارماییک از دهوک اقلیم کردستان عراق، ئودیپ شاریار از سقز، ده‌رویش یان گودو از دهوک و پیشه‌گه‌ر از که‌رکوک به اجرا درآمد.

اجرای نمایش نخست صبح امروز ساعت ۱۱ آغاز شد و آخرین نمایش هم امشب ساعت ۲۰ به روی صحنه رفت و مورد استقبال علاقمندان به هنر تئاتر قرار گرفت.

چهار نمایش داخلی و خارجی در جشنواره تئاتر کُردی سقز به روی صحنه رفت

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری این رویداد را برندی ارزشمند برای شهر سقز خواند و اظهار کرد: می طلبد هنرمندان و مسئولان نگاه ویژه ای به این جشنواره داشته باشند تا سقز به عنوان شهر فرهنگی و پایتخت جشنواره تئاتر کُردی معرفی شود.

فریدون حامدی بیان کرد: در این دوره از جشنواره هشت گروه داخلی و چهار گروه خارجی از اقلیم کردستان عراق حضور دارند که در سه روز به اجرای نمایش می پردازند.

وی با بیان اینکه نمایش ها در سالن آمفی تئاتر و پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز به روی صحنه می رود، افزود: یکی از اتفاقات مطلوب این دوره که موجب شادی بیشتر در بین اهالی هنر نمایش شد، افتتاح پلاتو سقز بود.

فردا سه شنبه یکم اسفند و در سومین روز از برگزاری این رویداد هنری نمایش های کلدو پیک (میوان) از دهوک اقلیم کردستان عراق ساعت ۱۱، تاسه از سنندج ساعت ۱۷ و مروفم بینی به بی جل ( انسان را دیدم بدون لباس) از که‌رکوک ساعت ۱۹ به روی صحنه می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha