شرکت در انتخابات سبب تحکیم نظام جمهوری اسلامی می‌شود

اصفهان - ایرنا - داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: مشارکت حداکثری و رای دادن در انتخابات، سبب تحکیم نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی شامگاه دوشنبه در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود که از سیمای اصفهان پخش شد، افزود: اگر مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند در واقع از دین و نظام جمهوری اسلامی حمایت کردند.

وی شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی دانست و گفت: وقتی حمایت از نظام، حمایت از دین باشد بنابراین عبادت است که آن را به عنوان امر واجب انجام می دهید.

آیت الله مقتدایی همچنین اظهار کرد: گاهی ممکن است فقیهان و مجتهدان اظهارنظرهایی داشته باشند که با یکدیگر در تعارض باشد و برای اینکه دو دستگی و اختلاف پیش نیاید، شخص ولی فقیه می تواند اظهارنظر عمومی کند و دیگران باید تبعیت کنند.

مقتدایی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری از افراد عالم و مجتهد با سطح علمی بالا تشکیل شده است، اضافه کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) در این مجلس مقرر شد که یک نفر را بعنوان ولی فقیه انتخاب کرده و هرگاه ولی فقیه اعلام نظر عمومی کند فقهای دیگر از او تبعیت کنند.
این داوطلب مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای انتخاب ولی فقیه این موارد مطرح شد که باید علم، فضائل و سیاستمداری او از همه بالاتر باشد و این ویژگی ها مورد اتفاق نظر همه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با توجه به این شاخص ها، اعضای مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید علی خامنه ای را بعنوان ولی فقیه تعیین کردند، اضافه کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری به اتفاق آرا، ولایت فقیه را به عهده ایشان گذاشتند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب که پس از رحلت امام خمینی(ره) به عنوان ولی امر مسلمین تعیین شدند نسبت به امور مردم با صداقت و درستی عمل کردند بطوریکه امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا مطرح است و پیشرفت های خوبی با هدایت ها و مدیریت صحیح و متقن ایشان حاصل شده است.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه در مطرح کردن این پیشرفت ها، کوتاهی شده است، گفت: مسوولان باید پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی را به خوبی و روشنی اطلاع رسانی کنند تا همه مردم به این نظام و حمایت از آن دلگرم و تشویق شوند.

وی با بیان اینکه این نظام، الهی، مُتقن، قوی و مورد اتفاق همه است، افزود: همین موضوع سبب شده است که نظام جمهوری اسلامی دشمنان زیادی داشته باشد و افرادی هستند که برای از بین بردن آن تلاش و سرمایه گذاری می کنند.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: وظیفه سنگینی به عهده همه ما برای حمایت از این نظام الهی قرار دارد زیرا بزرگترین و جامعترین نظام در جهان است.

وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که این نظام با مدیریت و رهبری آیت الله خامنه ای به این جایگاه عظیم رسیده و باید بدانیم که مورد تایید و مقبول پروردگار است.

مقتدایی تصریح کرد: ولی فقیه نماینده امام زمان(عج) است، رای او حکم نافذ دارد و اطاعت از آن بر همه واجب است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی متولد سال ۱۳۱۴ در خوراسگان اصفهان و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است؛ وی فعالیت های فرهنگی زیادی مانند تاسیس مدرسه علمیه امام صادق(ع) و حوزه علمیه خواهران داشته است.
ریاست دیوان عالی کشور، دادستانی کل کشور، چهار دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری، ریاست شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و عضو مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله سوابق وی به‌شمار می‌آید.

٣٧ نفر در استان اصفهان به‌منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب برای این انتخابات حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha