۱ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85392252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات، حقی که نباید از آن گذشت

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبر: 85392252
انتخابات، حقی که نباید از آن گذشت

سبزوار- ایرنا - انتخابات و مشارکت در این عرصه مهم سرنوشت ساز، به عنوان حقی مسلم شناخته می شود که هرکس دل در گرو ایران و اسلام دارد، نباید به راحتی از آن بگذرد و شهروندان سبزواری تاکید می‌کنند که از این حق قانونی خود نخواهند گذشت.

به گزارش ایرنا، آنان بر این باورند که غیبت در این عرصه و صرف نظر کردن از حق انتخاب، به معنی واگذاری میدان به دشمن و بدخواهان است تا با غنیمت شمردن این بی تفاوتی، هر آنچه را که می خواهند بر سر ما بیاورند و کشور را به هر سویی که می خواهند ببرند.

یک فعال فرهنگی و اجتماعی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات به منزله حمایت از نظام و مشارکت آگاهانه در تعیین سرنوشت خود و نیز اثرگذاری بر آینده فرزندان این سرزمین است.

سعید خویشاوند با اشاره به نقشه ها و توطئه های همیشگی دشمنان، افزود: مردم ایران اسلامی نشان داده اند که شرایط ویژه کشور را درک می کنند و دشمن باید بداند با همه نقشه ها و تلاش هایش در ضربه زدن به این نظام توفیقی به دست نمی آورد.

وی با بیان اینکه مردم با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب نشان داده اند که هر جا که لازم بوده حضوری حداکثری و پرشور داشته اند، اظهار داشت: مردم اطمینان دارند که رای آنها در سرنوشت کشور و نظام اثرگذار است، پس لحظه ای از صحنه پا پس نمی کشند.

ما به عنوان شهروندان کشور، دل در گرو ایران و آینده فرزندانمان داریم، پس رای می دهیم

وی ادامه داد: بر خلاف انتظار دشمنان و معاندان، همین وجود آگاهی و شعور سیاسی به مردم ما کمک خواهد کرد که در انتخاب خود هوشیارانه تر و دقیق تر عمل کنند تا منتخبان آنان نتایجی بهتر را در عرصه قانونگذاری رقم بزنند.

یک مربی ورزش های رزمی نیز گفت: ما به عنوان شهروندان کشور، دل در گرو ایران و آینده فرزندانمان داریم و بر این اساس تکلیف ملی، میهنی و اسلامی ما آن است که در انتخابات شرکت کنیم.

انتخابات، حقی که نباید از آن گذشت

امیرعلی خسروفرد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال، بار دیگر چشم دشمن را خیره کرده و حماسه سیاسی نوینی خلق خواهند کرد.

این ورزشکار سبزواری شرکت در انتخابات را حقی برای هر فرد عنوان کرد و افزود: رای هر فرد نقش مهم و تأثیرگذاری در سرنوشت کشور دارد، پس نباید از آن چشم بپوشد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و تنگناهای اقتصادی در جامعه افزود: راهکار حل این مشکلات و مسائل،‌ رای ندادن نیست بلکه شرکت در انتخابات و گزینش افراد صالح و تشکیل مجلس قوی است که می تواند نقطه پایانی بر این مشکلات بگذارد.

یک بانوی خانه دار نیز با تاکید بر ضرورت حضور پرشور در انتخابات به عنوان یک وظیفه ملی و دینی گفت: ما با رای خود برای سرنوشت کشور تصمیم می گیریم، پس نباید به راحتی از این امر گذشت.

مردم به رغم همه مشکلات نشان داده اند که به پای این نظام اسلامی و ارزش های والای آن ایستاده اند

زهرا زمانیان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ انتخابات، نماد مشارکت و همبستگی ملی است و ما با حضور خود نشان خواهیم داد که حمایتمان از نظام اسلامی تداوم دارد.

وی با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی افزود: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با بزرگ نمایی مشکلات، همیشه درصدد کاهش مشارکت مردم در انتخابات بوده و هستند.

وی ادامه داد: مردم به رغم همه مشکلات نشان داده اند که به پای این نظام اسلامی و ارزش های والای آن ایستاده اند.

این بانوی سبزواری با تاکید بر انتخاب افراد اصلح در انتخابات اظهار داشت: باید با مطالعه، تحقیق و مشورت با افراد مطلع،‌ بهترین نامزدهایی را که می توانند در مجلس اثرگذار باشند و به حل مشکلات کشور و مردم کمک کنند، روانه خانه ملت کنیم.

انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران را برگزینند

امام جمعه سبزوار در خصوص انتخابات گفت: شرکت در انتخابات حق آحاد مردم است و مشارکت پرشور آنان به شکل‌گیری مجلسی قوی و توانمند کمک می‌کند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با امامان جمعه سراسر کشور داشتند از اهمیت انتخابات گفته و فرمودند که حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است، البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

انتخابات، حقی که نباید از آن گذشت

وی تصریح کرد: رهبری همچنین در این دیدار از امامان جمعه خواستند تا در خطبه‌ها مطالبات مردم را بیان کرده و به مردم راه و برنامه ارائه کنند و بر لزوم تشویق آحاد مردم به حضور در میدان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی تاکید کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: دعوت به مشارکت در انتخابات، وظیفه و مسوولیتی همگانی است که با عمل به آن ملت ایران بار دیگر از این آزمون مهم سربلند بیرون می آید.

حسین ابراهیمی کُردیانی اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و ابلاغ وزارت کشور، در موضوع انتخابات چهار مولفه سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت در دستور کار قرار دارد که در این بین تلاش برای افزایش مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

دعوت به مشارکت در انتخابات، وظیفه و مسوولیتی همگانی است

وی افزود: مدیران، مسوولان، صاحبان تریبون و افرادی که جایگاه و نفوذ اجتماعی بیشتری دارند باید در کنار یکدیگر برای شکل گیری مشارکت پرشور انتخاباتی بکوشند.

ابراهیمی افزود: یکی از الزامات شکل گیری انتخابات پرشور، امیدآفرینی در جامعه است در این راستا مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی باید علاوه بر تبیین خدمات و دستاوردهای حوزه مسوولیتی خود، در راستای گره گشایی از مشکلات مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، نقش رسانه ها را در افزایش مشارکت انتخاباتی بسیار موثر خواند و گفت: بزرگترین رسالت رسانه‌ها در برهه کنونی، تقویت اعتماد عمومی و ایجاد فضای پرشور و باشکوه انتخاباتی است.

ابراهیمی افزود: رسانه ها نقش مهمی در ترغیب، تشویق و ایجاد فضای رقابتی انتخاباتی و ایجاد حس انگیزشی در مردم برای حضور در پای صندوق های رای دارند که نباید از ان غافل شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به نفوذ فضای مجازی، که قاطبه مردم به آن دسترسی دارند، انتظار می رود رسانه ها افکار عمومی را به سمت و سویی هدایت کنند که مشارکت حداکثری رقم بخورد.

رفع مشکلات کنونی کشور از مسیر ظرفیت‌های قوی می گذرد که یکی از این بسترها جایگاه ارزشمند مجلس است

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: رسانه ها علاوه بر ترغیب مردم و ایجاد شور انتخاباتی در رقابتی کردن انتخابات در موعد قانونی تبلیغات نیز سهم عمده ای دارند و انتظار می رود که با بهره گیری از تمامی ظرفیت های خود در حوزه های تبلیغ، انتشار و تبیین، برای تحقق مشارکت پرشور در انتخابات نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات کنونی کشور از مسیر ظرفیت‌های قوی می گذرد که یکی از این بسترها جایگاه ارزشمند مجلس است و لازمه تشکیل مجلس قوی و اثرگذار، که می تواند از طریق قانونگذاری خود را نشان دهد، برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری آحاد جامعه است.

ابراهیمی با بیان اینکه انتخابات نشان دهنده دموکراسی و حضور مردم نشانه مردمی بودن نظام است، ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو مایه مباهات و افتخار مردم ایران است و نظام را در برابر توطئه های دشمنان ایمن و مصون می کند.

انتخابات، حقی که نباید از آن گذشت

فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: ۴۴۶ شعبه انتخاباتی برای جمع آوری آرای واجدان شرایط این حوزه انتخابیه در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد آماده شده که نسبت به انتخابات دوره پیشین مجلس ۴۱ شعبه افزایش یافته است.

ابراهیمی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۷ شعبه اصلی و ۲۴۹ شعبه روستایی است که شامل ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار خواهد بود.

قائم مقام ستاد انتخابات سبزوار نیز گفت: بر اساس آخرین تغییرات قانونی اعمال شده در زمینه نقل و انتقالات و جابه جایی داوطلبان، شمار نامزدهای تایید شده این حوزه انتخابیه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۷۴ نفر رسیده است.

احسان یاوری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حوزه انتخابیه سبزوار دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و با توجه به حضور ۷۴ داوطلب در عرصه انتخابات، اکنون به ازای هر کرسی نمایندگی ۳۸ نفر در عرصه رقابت انتخاباتی حضور دارند.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha