سفر وزیر خارجه کره جنوبی به برزیل

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۳۹
کد خبر: 85392294
سفر وزیر خارجه کره جنوبی به برزیل

تهران- ایرنا- چو تائه یول وزیر خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه ۲۰ عازم برزیل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری کی‌بی‌اس، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: چو در سفر به برزیل در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه ۲۰ که قرار است چهارشنبه و پنجشنبه در ریودوژانیرو برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، موضوعات مربوط به مسائل ژئوپلیتیکی و اصلاح حکومت جهانی از جمله مواردی هستند که در این نشست ۲ روزه مورد بحث و بررسی وزرای خارجه کشورهای گروه ۲۰ قرار خواهند گرفت.

به نوشته شبکه خبری کی‌بی‌اس، چو می‌تواند در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای گروه ۲۰ با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود نیز دیدار کند چرا که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و یوکو کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن هم از جمله مقاماتی هستند که در این نشست حضور خواهند یافت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از هم اکنون مذاکراتی برای ترتیب دادن نشست سه جانبه میان دیپلمات‌های ارشد سئول، واشنگتن و توکیو در حال انجام است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست چند جانبه شرکت خواهد کرد و اگرچه سئول و مسکو به دنبال برگزاری یک دیدار دو جانبه بین چو و لاوروف در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای گروه ۲۰ نیستند اما ممکن است دیپلمات‌های ارشد سئول و مسکو در جریان این نشست با یکدیگر روبرو شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha