آیت الله مهدوی: شرکت در انتخابات موجب یاس دشمنان قسم خورده نظام می‌شود

اصفهان_ایرنا_نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: شرکت مردم در انتخابات موجب یاس دشمنان قسم خورده نظام می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود که از سیمای اصفهان پخش شد، افزود: دشمن با شرکت مردم در انتخابات مایوس می‌شود، لذا مردم باید ترغیب به مشارکت در انتخابات شوند و آنچه در این دوره انتخابات اهمیت دارد؛ توصیه دیگران به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

وی افزود: وظیفه عقلانی و اجتماعی ما شرکت در انتخابات و سهیم بودن در سرنوشت خود است که برخی این عقلانیت را در زندگی شخصی و برخی در وظیفه اجتماعی بکار می‌گیرند و در سوره والعصر تعبیر بخشی از این رویداد و اظهار همبستگی ملی و اتحاد در معروف آمده است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان تصریح کرد: خبرگان رهبری ۶ کمیسیون دارد که به تناسب اهداف کمیسیون ها، مسوولان مختلف در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی دعوت می شوند و ضمن گزارشی از عملکرد خود راهنمایی می‌شوند.
وی اظهار کرد: یکی از نمونه های وظیفه اجتماعی، تعیین سرنوشت و شرکت در انتخابات است که در همه کشورها مرسوم و چنانچه افرادی بخواهند موثر واقع شود در انتخابات کشور خود مشارکت و با شهامت، اراده خود را بیان می‌کنند، زیرا شخص منتخب مورد اعتمادشان است.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان تصریح کرد: انتخابات نیاز به سلامت و امنیت دارد که ضمانت این سلامت با مسوولان است و رهبری به عنوان عالی ترین مقام در این زمینه اختیار را به انتخاب مردم گذاشته است.

نظارت مستمر بر استمرار صفات رهبری یکی از وظایف خبرگان رهبری است
وی در بخشی از صحبت‌های خود به وظیفه خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی خبرگان رهبری انتخاب رهبر و نظارت مستمر بر استمرار صفات رهبری است.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: ممکن است در ادامه مسیر فردی که به عنوان رهبری انتخاب شده دچار صفاتی همچون رعایت نکردن عدالت یا از دست دادن حافظه شود، که انتخاب فرد دیگر بر عهده خبرگان رهبری است.
آیت الله مهدوی گفت: از جمله اقدامات خبرگان رهبری این است که در کمیسیون ها تمام افرادِ در مَضان رهبری را از سرتاسر دنیا بررسی و با اعلام اولویت‌بندی جایگزین کنند. البته در ایران نیز انتخاب رهبر جایگزین جزو اصرار نظام است.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب به جهت مباحث اخلاقی کمتر از خود صحبت می‌کنند در حالی که رکن نظام بوده اما از ولایت فقیه بودن خود دفاعی نمی‌کنند.
آیت الله مهدوی گفت: حاکمیت از آن خداست و در این راستا چهار حاکم یعنی انبیاء و ائمه اطهار (ع) که اذن شرعی از سوی خدا دارند، منصوبین به اسم و منصوب به وصل انبیاء و ائمه برای هدایت بشر داریم که منصوب به اسم همانند( مالک اشتر )و منصوب به وصل کسانی که از طرف اهل بیت(ع) و پیامبر گرامی مشخص و عالم دین با ویژگی رهبری آسمانی هستند را شامل می‌شود.

فرد مجتهد باید حافظ دین، مخالف با هوای نفس و جزو منتظران ولی عصر(عج) باشد
وی اضافه کرد: در حال حاضر ما منصوب به وصل داریم و در این راستا فرد مجتهد باید حافظ دین، مخالف هوای نفس و مدافع ولی عصر(عج) باشد. این افراد حجت ما و دارای مشروعیت از طرف پروردگار هستند و همین تفاوت نظام کشور ایران با سایر کشورها است که رهبر آسمانی بر آن حکومت دارد.
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان اضافه کرد: در نظام ما علاوه بر رای مردم مشروعیت الهی هم نیاز دارد و رای مردم فقط رفع مانع می‌کند ولی ایجاد و رفع مشروعیت نمی‌کند و عدالت باید اجرا شود.
آیت الله مهدوی بابت سه دوره اعتماد مردمی در انتخابات خبرگان رهبری تشکر و بیان داشت: در تمام دوره ها در دو کمیسیون شرکت کرده و کمترین غیبت را در داشته‌ام.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان و استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه علمیه است.از جمله سوابق شاخص وی می توان به عضویت در سه دوره مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان اشاره کرد.

٣٧ نفر در استان اصفهان به‌منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب برای این انتخابات حضور دارند.

ستاد انتخابات کشور اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرده است و تبلیغات این دوره از انتخابات از چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال آغاز شد که به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha