داروخانه تنها مرجع قانونی فروش مکمل‌های ورزشی است

کنگاور - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با اعلام اینکه توزیع و فروش مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای فقط در داروخانه‌ها مجاز است، فروش این اقلام از طریق فروشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها را غیرمجاز و ممنوع دانست.

«ادریس خالدی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به گرایش روزافزون جوانان و نوجوانان به ورزش‌های بدنسازی و افزایش تقاضای استفاده از مکمل های تغذیه‌ای برای داشتن اندام متناسب، متاسفانه عده‌ای سودجو اقدام به فروش این مکمل‌ها از طریق روش‌های غیرقانونی می‌کنند.

وی با اشاره به نظارت مداوم بازرسان این شبکه با مشارکت کارشناسان نظارت بر درمان شبکه، گفت: کارشناسان نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل شبکه، به صورت شبانه روزی بر فعالیت داروخانه ها و باشگاه ها نظارت داشته و در صورت مواجهه با فروش مکمل های ورزشی و تغذیه ای در باشگاه های ورزشی با موارد مشاهده شده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با اشاره به ممنوعیت عرضه مکمل‌ های ورزشی و تغذیه ای در باشگاه ها و سوپرمارکت ها عنوان کرد: در برخی موارد مکمل های ورزشی تقلبی، بدون برچسب اصالت و به صورت غیرمجاز از طریق عطاری ها، سوپرمارکت ها و باشگاه ها عرضه می شود که اغلب این موارد بدون هیچ نظارتی در کارگاه‌های غیرمجاز و در شرایط نامطلوب بهداشتی تهیه و در بسته بندی های تقلبی به مشتریان عرضه می شوند.

خالدی در خصوص عوارض جبران ناپذیر استفاده خودسرانه از مکمل های ورزشی و تغذیه ای اظهار کرد: مصرف نادرست و استفاده از مکمل های تقلبی و غیرمجاز می تواند عوارض جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد، لذا بایستی تجویز مکمل های ورزشی توسط پزشک و متخصص تغذیه صورت گیرد.

رییس شبکه بهداشت کنگاور در خاتمه افزود: از شهروندان درخواست می‌شود از خرید هرنوع مکمل ورزشی و تغذیه ای از مراکزی به جز داروخانه ها جداً خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق شماره تلفن ۴۸۲۳۴۵۸۸-۰۸۳ با کارشناسان نظارت بر درمان شبکه در میان بگذارند.

وی همچنین از شهروندان خواست در زمان خرید این فرآورده‌ها به برچسب اصالت درج شده بر روی بسته بندی هر واحد فراورده شامل شناسه تجاری فراورده، شناسه ردیابی و رهگیری، شماره سری ساخت و تاریخ انقضا توجه نموده و برای بررسی اصالت مکمل های غذایی و ورزشی می توانند با واردن کردن کد UID در سایت www.ttac از سلامت محصول مورد استفاده مطمئن شوند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha