نبرد مقاومت با اشغالگران در غزه/ تداوم بمبارانها و شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینیان

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز سه شنبه از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، درگیری‌های شدید و مداومی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست صبح امروز سه شنبه در منطقه الزیتون واقع در شمال شهر غزه روی داده است.

همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه مرزی در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با سلاح های خودکار و بمب‌های دودزا منطقه دوار الکویت در خیابان صلاح الدین واقع در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند.

همچنین در جریان بمباران منزلی در منطقه البصره در جنوب شهر غزه پنج شهروند فلسطینی شهید و ۳ نفر دیگر مجروح شدند.

توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز مناطق جنوبی شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون شمار شهدای غزه از مرز ۲۹ هزار نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha