دستیار رئیس جمهور: پیگیری و اجرای حقوق عامه برای رئیس دولت اصالت دارد

مشهد- ایرنا- دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی گفت:پیگیری و اجرای حقوق عامه برای رئیس جمهور اصالت دارد و بر همین اساس فردی را به عنوان مسوول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی منصوب کردند.

"سکینه سادات پاد" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود:عدم اجرای درست حقوق عامه تا این دولت به عدم شایسته سالاری مربوط است.

وی ادامه داد: فردی در جایی قرار می‌گیرد که باید به حقوق عامه احترام بگذارد و آن را به درستی اجرا کند و اگر آن شخص، حقوق عامه را به درستی نشناسد در اجرا نیز ضعیف عمل می‌کند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی گفت: مهمترین مساله، اجرای صحیح قوانین است و باید به سمتی حرکت کرد که قوانین اجرا و شایستگان حاکم و تصمیم ساز باشند که تا پیش از این چنین نبوده است.

پاد افزود: اجرای حقوق عامه با وضع قوانین عادی و حقوقی که در قانون اساسی آمده، تضمین شده است و دلیل آن که در اجرای آن دارای ضعف هستیم عدم تربیت شهروندان قانون پذیر و قانونمدار است و این در حالی است که همین شهروندان ممکن است روزی یکی از مسوولان کشور شوند از این رو تمام اشکالات به عدم احترام به قانون و اجرای آن باز می‌گردد.

پاد در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور افراد متخصص در کمیسیون حقوقی مجلس برای تصویب قوانین مناسب حقوق عامه نیز اظهار کرد:انتخاب افراد توانمند برای حضور در کمیسیون حقوقی مجلس بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: در حقیقت اگر مجلس بخواهد موفق و کارآمد باشد باید بیشتر از افراد متخصص در امور حقوقی برای تصویب قوانین استفاده کند.

به گزارش ایرنا، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی و عضو کمیته ویژه بررسی ناآرامی های سال ۱۴۰۱، صبح روز دوشنبه برای پیگیری امور حقوقی آسیب دیدگان ناآرامی های سال گذشته وارد مشهد شد.

سکینه سادات پاد پس از ورود به مشهد به زیارت شهدای گمنام میدان شهدای مشهد رفت و سپس دیداری با دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد داشت.

دیدار با خانواده های آسیب دیدگان ناآرامی های سال گذشته، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و برخی از مسوولان از دیگر برنامه های سفر سه روزه وی به مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha