۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85392455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه مسئولان به نامزدهای انتخابات دشت ورامین: قانون و اخلاق را رعایت کنید

قرچک - ایرنا - نشست مشترک مسئولان قضایی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران و مسئولان ستادهای انتخابات با نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه ورامین، پیشوا و قرچک با محوریت رعایت قانون از سوی این افراد به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه آموزشی که شامگاه دوشنبه در سالن ولایت شهرستان قرچک برگزار شد، نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با قوانین تبلیغات و الزامات شرکت در این رویداد مهم سیاسی آشنا شدند.

فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم گفت: امروز، زمان مناسبی است که با حضور آحاد مردم در انتخابات، عزت و اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شود و نامزدهایی که خود را معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند، در تحقق این مهم نقش به سزایی دارند به شرط آن که همه این افراد قانون، همان که خود قرار است با حضور در مجلس آن را وضع کنند به طور کامل رعایت شود.

حسین فخاری افزود: حضور نامزدهای انتخابات مجلس در عرصه این رقابت مهم سیاسی، و احساس تکلیف آنان عملی قابل تقدیر و در راستای افزایش مشارکت آحاد مردم در انتخابات یازدهم اسفند است ولی این حضور باید با آگاهی کامل افراد از قوانین انتخاباتی همراه باشد تا بتوانند فعالیت‌های تبلیغی را در چارچوب قانون انجام دهند.

وی تأکید کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس حتما قانون انتخابات را مطالعه کنند و تبلیغات خود را در چارچوب موازین قانونی انجام دهند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان قرچک گفت: از داوطلبان انتخاباتی و طرفداران آنان درخواست داریم تا در تبلیغات خود ، از هر گونه بی‌اخلاقی پرهیز کنند تا به واسطه این مهم، شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.

فخاری گفت: در برگزاری انتخابات، هیأت‌های نظارت، اجرایی، بازرسی و نامزدها ههم یک هدف مقدس در سربلندی و عزت هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند و اگر هر کس، به وظیفه خود به درستی عمل کند، قطعا این حماسه حتمی شکل می‌گیرد.

فرماندار قرچک افزود: رعایت اخلاق اسلامی، پرهیز از تخریب کاندیدای رقیب، جلوگیری از نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و بستن افترا به دیگران به ویژه در فضای مجازی از جمله تخفلاتی است که قابل تعقیب و پیگیری است.

توصیه مسئولان به نامزدهای انتخابات دشت ورامین: قانون و اخلاق را رعایت کنید

رئیس حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز در این جلسه با بیان این که نامزدهای انتخاباتی فرصت و ثروت نظام محسوب می‌شوند، اظهار داشت: برای ایجاد ستاد انتخابات توسط نامزدها (ستاد اصلی و فرعی) در هر سه شهرستان ورامین قرچک و پیشوا لازم است تا مجوز دریافت شود و نصب بنر تنها در فضای داخلی و جلو در ستاد به ابعاد فضای ستاد مجاز است و خارج از ستاد تبلیغاتی حداکثر اندازه اقلام تبلیغاتی ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر است.

مجید درویشی افزود: نصب ریسه خیابانی و راه اندازی کارناوال، استفاده از وسایل صوتی تنها در داخل ستاد مجاز بوده و مقابل در ستاد استقاده از این وسایل ممنوع است.

وی تصریح کرد: انصراف نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حضور در لیست نهایی، باید ۷۲ ساعت قبل از رای گیری اعلام شود. وی از نامزدهای انتخابات خواست تا از دادن وعده‌هایی که در حیطه اختیارات نماینده مجلس نیست پرهیز نمایند و اخلاق مدارانه با یکدیگر به رقابت پرداخته و علیه نامزد دیگری سخن به میان نیاورند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha