به گزارش ایرنا از شورای شهر، دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، روز سهشنبه به بررسی تبصرههای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اختصاص یافت و در این جلسه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به ۱۷۰ همت بود و ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان به ماموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و در مجموع به ۱۵۰ همت رسید.
محمد آخوندی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است ۲۰ درصد بودجه را به صورت غیرنقد محقق کند، یادآور شد: شهرداری پس از ۲۰ درصد وصول بیش از بودجه مصوب میتواند نسبت به ارائه اصلاحیه تا پایان آبان ماه اقدام کند.
وی با اعلام اینکه چهار درصد از عوارض ناشی از طرح ترافیک پس از واریز به حساب متمرکز درآمد اختصاصی به احداث خط ۷ و ۱۰ مترو اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص تخصیص بودجه به خط ۱۰ مترو مخالفت شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶۰ درصد از درآمدهای آگهیهای تبلیغاتی باید به حساب سازمان زیباسازی واریز شود، گفت: نگهداشت پل های عابر پیاده در سال آینده بر عهده این سازمان خواهد بود.
جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: منابع باید در جایی که شورا تصویب میکند، هزینه شود و طرح کامل را برای خط ۱۰ مترو ارائه کنند.
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه باید برای خط ۱۰ در نظر گرفته شود، اظهار کرد: شورا باید در جریان باشد که موضوع چیست تا پس از بررسی کامل طرح، برای تخصیص بودجه آن تصمیم گرفته شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اینکه باید پلهای مکانیزه از بلاتکلیفی خارج شود، افزود: قرار بر این بود نگهداشت این پلها به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود اما به سازمان زیباسازی واگذار شد.
چمران در پاسخ به اظهارات امانی تاکید کرد: نگهداشت پلها چندان با وظایف سازمان زیباسازی بیگانه نیست؛ با توجه به اینکه وضعیت مالی سازمان زیباسازی بهتر بود نگهداشت به آن انتقال یافت.
وی افزود: ما گفتیم که نگهداشت پلها به معاونت فنی و عمرانی داده شود، اما اعلام کردند که نشدنی است. با توجه به اینکه قراردادهای سازمان زیباسازی منعقد شده، پیشنهاد میشود نگهداشت همچنان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.
تشکری هاشمی در ادامه افزود: نه سازمان زیباسازی، نه معاونت فنی و عمرانی و نه سازمان حمل و نقل و ترافیک، هیچ یک تخصص نگهداشت پل ندارند، تعدادی شرکت پله برقی در شهر وجود دارند که میتوانند این اقدام را انجام دهند اگر قرار باشد سرکشی از پلها انجام شود باید روزانه دهها نفر نیرو در سطح شهرها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به زیبایی و فضاسازی می پردازد و معاونت فنی و عمرانی اقدامات و پروژههای عمرانی را پیش میبرد باید این موضوع را به مناطق و پیمانکاران واگذار کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه هر منطقه میتواند با پیمانکاران این حوزه قرارداد منعقد کنند، یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که نگهداشت پلها به مناطق واگذار و قراردادها به صورت متمرکز در مناطق منعقد شود.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا با اعلام اینکه ما سال قبل اصرار داشتیم که سازمان زیباسازی نگهداشت پل ها را برعهده بگیرید و امسال میگوییم که نباید روی این موضوع اصرار داشت، تأکید کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و نگهداشت بهتر، تقاضا میکنیم این موضوع تعیین تکلیف شود چرا که سازمان زیباسازی توانایی این کار را ندارد.
چمران در ادامه تأکید کرد که بنابر پیشنهاد شهردار تهران تصمیم گیری برای واگذاری نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
آخوندی گفت: در این صورت سهم سازمان زیباسازی از درآمدهای حاصل از آگهی باید ۵۰ درصد باشد و از مابقی باید ۱۵ درصد سهم شهرداری و ۳۵ درصد سهم بخشی باشد که نگهداشت پلها را انجام خواهد داد. اعداد باید اصلاح و به معاونت فنی و عمرانی تحت عنوان نگهداشت پلها اضافه شود، باید نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان از بخش دیگر کسر و به این بخش اضافه شود.
در نهایت بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر تهران، مسوولیت نگهداشت پلهای پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی سپرده شد.
نظر شما