۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 85392535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۶ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان کردستان مختومه شد

سنندج- ایرنا- معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شد که ١٠۶ هزار مورد آن مختومه شد.

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی ورمله روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: از ۵٩ هزار پرونده قابل صلح و سازش در ۱۰ ماهه اول امسال، ١۶ هزار و ۴٠٠ پرونده به سازش انجامیده است.

وی افزود: از ١٠٣ هزار پرونده وارده به معاونت حل اختلاف، ٣۴ هزار به صورت الکترونیکی رسیدگی شده است.

به گفته وی از مهر امسال تا کنون ١٩ هزار و ٨٠٠ پرونده با موضوع حصر وراثت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ برابر افزایش داشته است.

اسدی میانگین رسیدگی به پرونده های شورای اختلاف را ٢۵ روزه عنوان کرد و گفت: در استان ۹۱ پرونده قصاص داریم که ۱۲ پرونده به صلح انجامیده است.

وی با بیان اینکه در استان ۴۰ هیات صلح راه اندازی کردیم گفت: ۵۵ پرونده ورشکستگی داشتیم که ۱۰ پرونده مختومه شده است از ۵ مورد مزایده هم یک‌مورد به نتیجه رسیده است در عین حال سه شرکت ورشکسته هم اماده واگذاری است.

اسدی افزود: در حوزه داوری و میانجیگیری ۶ پرونده دایر شده است و ۱۷ پروانه میانجیگیری هم صادر شده است.

وی در حوزه پیشگیری نیز گفت: از ۱۰ جرم کیفری دارای بیشترین فراوانی ارتکاب، سرقت در ۱۰ ماهه امسال حدود ۹ درصد و توهین به افراد هم ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی طلاق سال گذشته جزو ۱۰ دعاوی حقوقی پر تکرار بود اما امسال از این رده خارج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha