بیش از پنج هزار نفر در آزمون‌های مهارت فنی و حرفه‌ای خوزستان تعیین صلاحیت شدند

اهواز- ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: همزمان با سراسر کشور در دهمین مرحله آزمون‌های هماهنگ و چهارمین مرحله آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر مورد سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند. 

شهرام ملایی هزاروندی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۶۴ نفر درآزمون‌های هماهنگ، ۷۹۳ نفر درآزمون‌های صنعت ساختمان و یک هزا رو۶۴۳ نفر نیز در آزمون‌های تفاهم‌نامه حضور داشتند.
وی افزود: در این مرحله از آزمون ۲۰۵ حرفه مهارتی با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و صنایع دستی در ۲۴ حوزه آزمونی برگزار شد و داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

ملایی هزاروندی ادامه داد: نتایج آزمون کتبی در طول هفته آینده از طریق سامانه http://www.portaltvto.com و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: شرکت‌کنندگانی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند به آزمون عملی معرفی می‌شوند و برای قبول شدگان نهایی گواهینامه مهارتی براساس استاندارد بین المللی صادر خواهد شد.

وی توضیح داد: دهمین مرحله آزمون‌های هماهنگ و چهارمین مرحله آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه با حضور حدود ۶ هزار نفر شرکت‌کننده در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان دارای ۵۵ مرکز آموزش ثابت دولتی و ۱۴۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای است.

بر اساس این گزارش نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، بیکار جویای تکمیل مهارت، شاغل فاقد مهارت (در صنعت)، شاغل جویای مهارت، زنان خانه‌دار، سربازان در پادگان‌ها، دانشجویان جویای تکمیل مهارت عملی و کارگاهی، دانش آموزان (کاردانش)، اصناف و پیشه‌وران، نیروهای حمایتی زیر پوشش ارگان‌های حمایتی (بهزیستی و هلال احمر) و شاغلان در بخش خدمات کشاورزی از جمله گروه‌های هدف در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha