۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85392615
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای سبز ارومیه مورد تایید شورای شهر نیست

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85392615
سرانه فضای سبز ارومیه مورد تایید شورای شهر نیست

ارومیه- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سرانه فضای سبز و نحوه رسیدگی به پارک‎‌های شهر در حال حاضر مورد تایید این شورا نیست و باید برای بهبود این وضعیت برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین پناهی روز سه شنبه در صحن شورای شهر ارومیه در راستای بررسی بودجه سازمان‌های شهرداری با انتقاد از وضعیت موجود فضای سبز شهری ارومیه اظهار کرد: حال شهر از لحاظ تنفس، سرانه فضای سبز، منظر شهری، نگهداری پارک ها و بوستان ها اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه انگار تصمیم بر آن است که چهره شهر ارومیه زشت دیده شود، افزود: شهر ارومیه نیاز به آرایش و پیرایش اساسی در آستانه سال جدید دارد که در مورد آن در حال انجام مطالعات لازم هستیم.

وی ادامه داد: آرایش و پیرایش شهر قانون دارد که در پی اجرای صحیح آن هستیم اما اجرا نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه برای درمان و جراحی فضای سبز شهری حتما باید به قانون هوای پاک ارجاع شود، اضافه کرد: بیش از ۲۷۰ هزار مترمربع عملیات رنگ آمیزی در سطح شهر ارومیه انجام شده اما از نگاه یک شهروند و توریست این عملیات دیده نمی شود و فردا نیز در زمان انتخابات با توجه به حجم تبلیغات شهری اصلا دیده نخواهد شد.

وی گفت: شهر از لحاظ سمعی و بصری دچار ترافیک شده که باید ضمن مدیریت با یک کار کارشناسی تدابیر لازم اندیشیده شود.

پناهی افزود: پل‌های شهر از لحاظ منظر شهری و زیباسازی و اجرای طراحی ها، المان ها در وضعیت خوبی نیستند اما از لحاظ عمرانی در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پارک‌های شهر از لحاظ روشنایی، ایمنی، آب نما، منظر، زیبایی و آبیاری در وضعیت نامناسبی هستند، اضافه کرد: اجرای رفوژها در سطح شهر به جای زیبایی بخشی به منظر شهری؛ منظری زشت را به شهر بخشیده و همچنین رفوژهای نیمه تمام باید به اتمام برسد.

سرانه فضای سبز ارومیه مورد تایید شورای شهر نیست

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: حفظ و نگهداری پارک‌ها و منظر شهری وظیفه ذاتی سازمان سیما و منظر شهری شهرداری است و پارک جنگلی و کمربند سبز شهر بهترین فرصت برای ایجاد منظر شهری و توسعه سرانه فضای سبز شهری است.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای سبز ارومیه از نظر اکولوژیکی به ۱۱.۷ مترمربع به ازای هر شهروند رسیده که میانگین کشوری زیر ۱۰ است در حالیکه استاندارد ملی ۱۲ تا ۱۵ مترمربع عنوان شده است.

منظور از فضای سبز اکولوژیکی همان وجود درخت، درختچه، نهال و چمن در معابر اصلی و فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha