تسلیم استوارنامه سفیر اکردیته ایران به رئیس جمهور تیمور شرقی

تهران- ایرنا- سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در تیمور شرقی استوار نامه خود را تسلیم رئیس‌جمهور این کشور کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، محمد بروجردی سفیر اکردیته کشورمان در تیمور شرقی، طی مراسمی استوار نامه خود را تسلیم ژوزه راموس هورتا رئیس جمهور این کشور نمود.

بروجردی که در دیلی پایتخت این کشور به سر می برد، با معاون نخست وزیر در امور اجتماعی و وزیر توسعه و مسکن روستایی این کشور ملاقات کرد.

در این ملاقات سفیر کشورمان با اشاره به پیشرفت های تیمور شرقی از دو دهه قبل و زمان استقلال، توانمندی های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف به ویژه ایجاد زیرساخت های توسعه شهری و روستایی، ایجاد مراکز درمانی و اجرای برنامه های کلان بهداشتی را تشریح و آمادگی کشورمان را برای ایفای نقش در توسعه این کشور اعلام کرد.

معاون نخست وزیر تیمور نیز با برشمردن مشکلات این کشور تازه استقلال یافته، همکاری با جمهوری اسلامی را فرصتی مغتنم عنوان و اعلام کرد دولت متبوع وی از همکاری با شرکت های معظم ایران استقبال می نماید.

سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در تیمور شرقی با خانم الیا دوس آمارال وزیر بهداشت این کشور هم ملاقات کرد. بروجردی در این ملاقات با تشریح توانمندی های جمهوری اسلامی ایران و بیان ابعاد همکاری های بیت المللی کشورمان در حوزه بهداشت و درمان، آمادگی کشورمان را برای ارائه کمک به تیمور شرقی در این زمینه اعلام کرد.

وزیر بهداشت تیمور شرقی نیز ضمن استقبال از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و درمان از سیاست کشور متبوع خود در همکاری بیشتر با کشورهای آسیایی سخن گفت. وی همچنین نیاز کشور تیمور را تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد که با تعامل با دیگر کشورها محقق خواهد شد.

وزیر بهداشت تیمور شرقی، همچنین نسبت به استفاده از دستاوردهای طب سنتی ایران ابراز علاقمندی کرد. در پایان ملاقات مقرر گردید وبیناری با حضور متخصصان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و تیمور شرقی برگزار گردد و در خرداد ماه ۱۴۰۳ شخص وزیر در راس یک هیات به تهران سفر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha