به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزی روز سهشنبه افزود: شبیه سازیهای ترافیکی و برآوردهای صورت گرفته نشان میدهد که با تکمیل خطوط جدید شبکه مترو تهران، در حقیقت ۱۳۰ ایستگاه و ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی به داراییهای فعلی این شبکه افزوده خواهد شد.
وی اظهار کرد: این امر اگر چه باعث افزایش قابل توجه مسافران مترو پایتخت میشود اما تا حدود ۱۰ درصد از ترافیک خطوط هفتگانه موجود خواهد کاست.
هرمزی ادامه داد: در این صورت برخی شهروندان از طریق خطوط هشت تا ۱۱ به مقاصد خود دسترسی پیدا کرده و دیگر نیازی به استفاده از ایستگاههای فعلی نخواهند داشت البته همه اینها به شرطی است که ناوگان حمل و نقلی به میزان متناسب با طول خطوط و تعداد ایستگاهها و واکن آماده باشد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر هر خط جدید بر اساس تعداد ایستگاهها، بافت مسکونی یا اداری محدودههایی که پوشش خواهد داد، تعداد ایستگاههای تبادلی با سایر خطوط و طول مسیری که طی میکند، به نسبتهای مختلف مسافران متعددی را در طول روز جابجا خواهد کرد.
به گفته هرمزی، پیش بینی میشود خط هشت که از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر را با ۱۰ ایستگاه تبادلی طی خواهد کرد، بیشترین حجم مسافران و متقاضیان در بین خطوط چهارگانه جدید را داشته باشد و روزانه تا حداکثر ۸۲۰ هزار سفر درون شهری را پوشش دهد.
وی تاکید کرد: خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در تعامل با خطوط هفتگانه موجود، نه تنها اکثر قریب به اتفاق نقاط شهر را به لحاظ ترافیکی پوشش میدهند بلکه تاثیر بسزایی در فراهم شدن شرایط برای عدم استفاده غیر ضرور از وسایل نقلیه شخصی ایفاء خواهند کرد.
هرزی یادآور شد: در این شرایط سالانه از هدر رفتن صدها میلیون لیتر سوختهای فسیلی که احتراق آنها مسبب ایجاد آلودگیهای زیست محیطی است، جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: در خصوص خطوط جدید شبکه مترو تهران، مطالعات مربوط به شرایط بهره برداری از هر خط نیز تا حدود زیادی پیش رفته و مسابای از قبیل تجهیزات مکانیکال، مخابرات، تامین توان، ناوگان، تجهیزات دپو، کنترل و سیگنالینگ مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است.
نظر شما